Wat is momenteel de slachtprijs?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Wat is momenteel de slachtprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 21:39

Kan iemand mij vertellen wat op het moment de slachtprijs is? Ik kan nl. een paardje kopen, wat anders naar de slacht zou moeten.
Daarom wil ik graag weten wat een slachterij voor een paard (zo rond 1.64m. hoog, slank gebouwd) zou geven.

Alvast bedankt!

tamary

Re: Wat is momenteel de slachtprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 21:44

Bel een paar slagers op, dan krijg je een idee.

Prulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:12

Voor zover ik weet maximaal € 500,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:45

Ga maar uit van ongeveer 1,5 euro per kg geslacht gewicht. Geloof dat dat een redelijk gemiddelde is.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 23:31

wat is de vraagprijs voor dat paard?
Vaak wordt je bedonderd met die opmerking dat het de slachtprijs is.....

Verder is de prijs inzoverre belangrijk dat je spaarpot het bedrag kan trekken en jij blij met je paard.... slachtprijs = hoofdprijs = slachtprijs = ......

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 06:51

De slachtprijs van een paard van ong.1.64m is iets meer dan 300 euro.Een draver bv. zit daar iets onder.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 07:32

Alane schreef:
wat is de vraagprijs voor dat paard?
Vaak wordt je bedonderd met die opmerking dat het de slachtprijs is.....

Verder is de prijs inzoverre belangrijk dat je spaarpot het bedrag kan trekken en jij blij met je paard.... slachtprijs = hoofdprijs = slachtprijs = ......

Er werd eerst 1500 euro gevraagd. Toen ik zei dat dat veel te veel was en dat ik het paard eigenlijk alleen maar wilde redden van de slacht, ging de prijs omlaag naar 1000 euro.
Maar ook dat betaal ik niet, als de slager er dus maar een paar honderd euro voor geeft.
Het gaat om iemand die het paard niet meer kan betalen en dus moet hij, als hij niet verkocht wordt, naar de slacht. Ik heb gezegd dat ik de slachtprijs evt. wel wil geven. Dan heeft ze evenveel, maar het paardje kan wel doorleven.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 07:38

Beetje typisch hoor....als je een paard niet meer kunt betalen en niet snel genoeg kunt verkopen dan wil je normaal gesproken echt niet dat hij geslacht wordt. Geef hem dan desnoods weg aan iemand die er gelukkig mee is.... gewoon een listig trucje misschien om hem aan iemand te verkopen die het zielig vindt als hij geslacht zou worden??? Pas op hiermee !!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 08:25

ElCamino schreef:
Beetje typisch hoor....als je een paard niet meer kunt betalen en niet snel genoeg kunt verkopen dan wil je normaal gesproken echt niet dat hij geslacht wordt. Geef hem dan desnoods weg aan iemand die er gelukkig mee is.... gewoon een listig trucje misschien om hem aan iemand te verkopen die het zielig vindt als hij geslacht zou worden??? Pas op hiermee !!

Ja dat doe ik ook zeker. ik heb gezegd dat ze maar eens na moet vragen wat de slager er voor geeft en dat ik dat evt. wil geven.