rechtopstaande manen, kan dit bij elk paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

hamadryada

rechtopstaande manen, kan dit bij elk paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 20:40

de titel zegt het al: mijn ruin heeft erg lange manen, die ik volgende zomer graag kort wil, ze groeien nl. niet meer en het staat soms zo slordig. zo'n rechtopstaande manenkam vind ik supermooi, alleen ben ik bang dat ik de boel afknip (nu toch al zo'n 50 cm) en dat het vervolgens slapjes opzij klapt..

weet iemand of korte manen altijd mooi rechtop staan?

tamary

Re: rechtopstaande manen, kan dit bij elk paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:52

Als je ze afscheerd willen ze vaak wel ongeveer rechtop gaan staan, maar fjorden manen zeg maar echt punk krijg je eigenlijk nooit bij andere rassen.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:31

hamadryada schreef:
de titel zegt het al: mijn ruin heeft erg lange manen, die ik volgende zomer graag kort wil, ze groeien nl. niet meer en het staat soms zo slordig. zo'n rechtopstaande manenkam vind ik supermooi, alleen ben ik bang dat ik de boel afknip (nu toch al zo'n 50 cm) en dat het vervolgens slapjes opzij klapt..

weet iemand of korte manen altijd mooi rechtop staan?

De manier om het echt mooi te krijgen is helemaal afscheren. Staat een paar maandjes een beetje vreemd maar je hebt uiteindelijk wel een mooi resultaat.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:32

tamary schreef:
Als je ze afscheerd willen ze vaak wel ongeveer rechtop gaan staan, maar fjorden manen zeg maar echt punk krijg je eigenlijk nooit bij andere rassen.

Das niet waar, ik heb er al heel veel gezien waarbij het net zo mooi staat zoals jij bedoeld.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 06:26

Het kan bij ieder paard. Je moet het dan eerst helemaal afscheren. Al shet dan weer gaat groeien blijft het rechtopstaan. Je moet het dan wel goed bijhouden, als het te lang wordt gaat het namelijk weer hangen. En als het dan teveel hangt moet je het weer afscheren om het weer overeind te krijgen. Bij fjorden is dat ook zo.