laarzenspanners

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesV89

laarzenspanners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 17:17

Waarvoor dienen laarzenspanners eigenlijk?

Perla

Re: laarzenspanners

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:37

zelfde vraag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:44

Om de laarzen mooi in model te houden, zodat de schacht niet gaat hangen en mooi strak blijft. Heb trouwens alleen mijn gewone nette laarzen in laarzenspanners staan, geen enkel paar paardrij laarzen staat hier in spanners, maar is ook niet nodig omdat het rubber is. Met leer zou ik het juist wel doen~.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:47

Word het aangeraden om laarsenspanners te gebruiken bij leren laarzen?
Ik heb namelijk vandaag net nieuwe leren rijlaarzen gekocht Petrie standaard en ik wil ze zo mooi megelijk houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:55

Het wordt heel vaak aangeraden, je laarzen blijven er gewoon mooier in model van en dat staat natuurlijk veel netter dan een stel uitgelubberde laarzen . Laarzenspanners zijn gewoon te koop bij de schoen- enwinkel of -maker.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:01

ze hebben me bij Divoza niet verteld dat ik ze wel beter ook er bij kon kopen:S maar bij een schoenmaker kun je ze ook kopen?

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:06

Daar kun je wel van die plastic laarzenspanners kopen, maar het beste is houten voetjes er in en een spanner (soort stok met een veer) die je in de lusjes van je laarzen doet. De houten voetjes nemen het zweet op en door de stok blijven ze mooi rechtop, zodat ze niet inzakken. Al met al ben je daar wel ook veel geld aan kwijt, maar je laarzen blijven er het mooist door.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:12

Ik heb ook laarzenspanners in mijn laarzen, van plastic.
Ze blijven er idd erg mooi van .

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:42

Die houten die Coby beschrijft zijn inderdaad het beste, maar ook het duurst. Mijn plastic spanner waren 10 euro bij de schoenmaker. Ik gebruik ze vooral, om te voorkomen dat het leer wat krimpt. Als ik ze een keer vergeet erin te stoppen, merk ik erna met aandoen dat ze wat strakker zitten, omdat het leer wat is gekrompen. Door die spanners blijft dat prima.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 07:27

Coby10 schreef:
Daar kun je wel van die plastic laarzenspanners kopen, maar het beste is houten voetjes er in en een spanner (soort stok met een veer) die je in de lusjes van je laarzen doet. De houten voetjes nemen het zweet op en door de stok blijven ze mooi rechtop, zodat ze niet inzakken. Al met al ben je daar wel ook veel geld aan kwijt, maar je laarzen blijven er het mooist door.

waar kun je die houten laarzenspanners kopen dan?

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 09:22

gewoon bj de ruitersportzaak. De stokken kosten iets van 30 euro, de houten voeten weet ik eigenlijk niet precies.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 10:23

die plastic laarzen spanners vind ik helemaal niets: de zorgen er volgens mij echt niet voor (of minimaal) dat je laarzen niet in ingezakte toestand staan.
ik heb mijn laarzen nu hangen, als ik ze niet draag. ben nogsteeds op zoek naar die houten, maar kan ze niet vinden.