?Of heb ik het nou zo mis?
Dat hoorde ik vandaag dus van iemand.. t was heel normaal dat ze met 2 de paarden inreden en deze dus met anderhalf...
Dat is toch niet goed?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
?
Niemandweet schreef:Nee dat kan echt niet.
het beestje is nog volop in de groei en in de ontwikkeling en je kan hierdoor een heleboel beschadigen.. is het niet lichamelijk dan ook wel geestelijk.
ijslander2 schreef:Nou ja zeg dat vind ik echt niet kunnen, dat is gewoon zo misselijk.
Kan je ze niet tegenhouden ofzo? Of zeggen hoe slecht dat is voor hun paard?
.
ruitje schreef:Er zit een verschil tussen beleren en rijden, weet je zeker dat ze erop hebben gezeten? Dat is echt wel schadelijk!
Wij beleren onze dravers ook op 1.5 jarige leeftijd, dan gaat het tuig erop en leren we ze lopen met de lange lijnen. Later komt er een kar achter en moeten ze een tijdje voor de kar. Daarna gaan ze dag en nacht het land in.
Zit wel een verschil in hoe je een paard 'inrijd' , dus ik vind niet dat je na zo'n onduidelijk bericht conclusies kan trekken

X_ViSwIjF_X schreef:ah zo zielig neej hoog uit drie maar anderhalf vindt ik echt echt niet kunnen die mensen zouden echt verboden moeten worden.
xx

). Ik snap eigenlijk niet waarom mensen op zo'n jonkie willen gaan rijden, dat beessie heeft dan amper tijd gehad om jong te zijn en dan al onder het zadel
. Neem dan eentje van 3 als je zonodig een pony wilt inrijden ofzo...
en nu heeft ze een veulen en ik heb gehoord dat hij die ook gewoon met anderhalf laat beleren
bah 
Citaat:te jong inrijden eigenlijk dierenmishandeling is, omdat je het dier schade toebrengt.
Het is misschien een harde stelling, maar ik kan me er ieg wel in vinden.

lachmar schreef:Maarja met anderhalf schijnen ze braver te zijn!!