Wie weet er `tips´voor hoefbevangheid?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

Wie weet er `tips´voor hoefbevangheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 16:25

titel is niet helemaal duidelijk, maar ik weet niet hoe ik het moet noemen .

Wat ik eigenlijk zoek zijn dingen die goed zijn voor een pony die hoefbevangen is(geweest).
Ze kan gewoon lopen (nouja gewoon klein mankement) maar vind het helemaal te gek als je met haar bezig bent.

Nou hoorde ik laatst dat kleefkruid goed voor ze was en dat vind ze ook heerlijk.
Maar nu zoek nog meer van die tips.

Wie o wie helpt mij en tosca?!

Alvast bedankt!

Cookies

Re: Wie weet er `tips´voor hoefbevangheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:13

Mijn pony krijgt hoefcompositum van de Groene Os. En ik behandel hem met Reiki.

Cynn
Fotograaf

Re: Wie weet er `tips´voor hoefbevangheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:20

Mijn pony is ook Hoefbevangen geweest,ik mag nu al weer met haar rijden.
Je moet het iniedergeval rustig opbouwen .. eerst alleen een kwartiertje stappen,dat 3 dagen. dan 20 minuutjes stapppen. dan de volgende keer een paar voltes draf erbij .. en zo maar door.

En mijn pony mag dit jaar niet echt meer op de weide staan,een half uurtje en dan moet ze er al weer uit. Nu ze hoefbevangen is geweest is ze er extra gevoelig voor .. Ik moet de eerste paar keren volgend jaar als het weideseizoen er weer is,mag ik elke dag een kwartiertje met haar langs de berm grazen. Want begin het jaar zitten er veel eiwitten in het gras,van teveel eiwitten in 1 keer kan je pony weer hoefbevangen worden. Zo moet ik mijn pony weer laten wennen. En als de weide nat is dan moet ze binnen blijven,want dan zitten er weer teveel (geen idee hoe het ookal weer heet) in .. Daarvan kan ze ook hoefbevangenheid krijgen ..

En mijn pony heeft nog een speciaal beslag,met vering erin. Zodat de voetjes geen pijn meer doen. Binnekort mogen deze bij mijn pony eraf ..
Als je meer echte tips wilt kan je het altijd bij me vragen Mijn pony heeft het gehad en het paard van me moeder toen ze hem net had