Beugelriemen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maris89

Beugelriemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 14:12

Vanmiddag heb ik een paar beugelriemen gekocht, en de verkoopster vroeg alleen of het dresuur of springen was.

Nu is mijn vraag of je er ook verschillende maten in heb (zoals cob of full oid).

er staat op het kaartje dat ze 2,5 X 135 cm. zijn.
Ik ben ong. 1.72 en ik rijd met een Euroriding Luxor zadel (18 inch), past dat? ze lijken namelijk zo kort, en als ik ze pas en ze worden vies kan ik ze straks niet ruilen.

Bij voorbaat dank!

oosterhoff

Re: Beugelriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 14:16

vergelijk ze dan even met je oude riemen!!! meet die even op en je weet of het past. Net zo makkelijk toch. ze hebben geen cob of full dat zijn paardenmaten. Het gaat hiet om jou benen. Mij klinkt het ook een beetje kort.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 14:19

ja het probleem is dat de vorige erg zijn uitgerekt, maar ik zal het proberen!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 14:46

of ze zijn uitegerekt maakt niet uit. Je kan je lengte tot de gesp gewoon opmeten. Deze trek je af van de 135 end an kan je dus zien hoeveel je overhoud en of dat genoef is om door het lusje te halen als je dat nodig vind.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:02

je hebt er wel verschillende maten in. Voor volwassenen en kinderen en volgens mij ook nog extra lang.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 15:07

wat zijn de normale maten (in cm) van beugelriemen voor een dresuurzadel? gewoon voor volwassenen, zo lang ben ik denk ik wel (1.72)

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:12

Bij divoza: Extra lang, 160. normaal 145, junior 120. Passier: 150 tot 170. stubben extra lang 158.

Het verschild dus nogal awt lang en extra lang is. Ik denk dat ide van jou toch aan de kleine kant zullen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:15

135 is een kindermaat, tis wel misschien goedkoper, alleen als je lang zit, kan het puntje niet door het lusje aan je zadel, ik persoonlijk zou mij daar aan storen, maar dat is natuurlijk vanuit mijn optiek.
Het is op te vangen door de beugelriemen andersom te dragen met een hoesje erom heen.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 15:18

Bitch schreef:
135 is een kindermaat, tis wel misschien goedkoper, alleen als je lang zit, kan het puntje niet door het lusje aan je zadel, ik persoonlijk zou mij daar aan storen, maar dat is natuurlijk vanuit mijn optiek.
Het is op te vangen door de beugelriemen andersom te dragen met een hoesje erom heen.

Ja dat zou kunnen. ik ga morgen eventjes passen en meten, bedankt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:54

TerrorBabyNL schreef:
Bitch schreef:

Ja dat zou kunnen. ik ga morgen eventjes passen en meten, bedankt!!

zit wel veel lekkerder hoor, niet zo'n knoop onder je dij!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:32

TB-NL, Ik ben iets langer dan jou en heb zo uit m'n hoofd stijgbeugels van 150 cm lang. Dat kan prima. Moet ik er wel bij zeggen dat ik een veelzijdigheidszadel richting dressuur heb dus geen echt dressuurzadel. Maar 150 of 155 cm moet met jouw lengte wel kunnen dacht ik.
Verder is de tip van Bitch ook een goeie! Zo kun je 't idd ook oplossen.

Als ik je nog een tip mag geven om je stijgbeugels een beetje op gelijke lengte te houden: als je ze net begint te gebruiken, telkens even omwisselen voordat je gaat opstijgen. Dan heb je straks niet dat de ene veel langer is dan de ander.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 18:13

Ja dat deed ik de laatste tijd ook met de oude! maar deze waren al oud en de eigenaar heeft er volgens mij ook mee gereden en dat niet gedaan, dus nu zit ik erg uit balans.

Ja 150-155 cm. , ik heb dus nu 135 cm . Ik ga ze even passen en als ze te kort zijn breng ik ze gewoon terug. De verkoopster heeft het verkeerd gedaan, niet ik