strijken met de achterbenen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

strijken met de achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 11:00

Mijn paard strijkt heel erg ze word al speciaal bekapt maar nog hoor ik de strijklappen langs elkaar heel schuren.Weet iemand of er nog een ander soort beschermer is voor om de achterbenen.Mijn paard heeft ook een peesblessure aan haar achter been .Ik ben dus bang dat ze zich zelf strapt en dat we weer terug bij af zijn.

_Nann_

Re: strijken met de achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 13:07

uhm, doordat je juist beschermers omdoet, word de omvang van het been groter, zelfs paarden die zonder kappen niet strijken gaan dit meestal met beenbescherming wel doen.

je zou van die 3 in 3 beschermers kunnen proberen van action of kieffer, eskadron..

verder weet ik het ook niet....

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 14:33

Met beslag los je idd een hele hoop op, dit kan niet in 1 keer compleet aangepast worden vanwege de andere belasting op het been. Weet niet hoelang ze al aangepast bekapt wordt?? Met ijzers is ook eea op te lossen maar snap dat je daar geen trek in hebt als het dier op blote voeten kan lopen. Verder weinig aan te doen, beter lawaai met strijklappen en deze op tijd vervangen als ze beschadigen dan kapotte benen. Jammer, moet je dus mee leren leven denk ik.....net als ik.....mijn paard heeft ook altijd beschermers nodig. Ik ben er na 11 jaar aan gewend om voor het rijden alles in te pakken en met longeren en losgooien ook nog bellboots aan anders issie stuk...

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 14:35

Ze word al jaren speciaal bekapt en ijzers achter maar ik train er niet meer mee door die peesblessure en nu heb ik het idee dat het het laatste half jaar eigenlijk erger is geworden.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 14:40

Ik denk dat het gebruik van strijklappen voldoende moet zijn, maar ik heb ook wel een plastic ringen gezien die tegen het strijken moeten helpen, misschien is dat wat voor je?