Welke deken voor een paard met een zware hals?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sybelle

Welke deken voor een paard met een zware hals?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 10:43

Aangezien ik op mijn werk internet heb ik niet de tijd om het hele centrale topic door te spitten dus ik hoop maar dat deze vraag nog niet geweest is en hij even hier mag...

Ik heb een pony die een ruglengte heeft van 1.15-1.20 en die zou in theorie dus een 1.55 deken moeten passen. Nu heb ik dus een 1.65 gekocht omdat haar hals wat zwaar is en wat blijkt... toch te krap. Hij trekt bij haar manen en als ze graast prikken de gespen in haar onderhals. Een deken van 1.75 past wel bij haar hals maar dan draagt ze een jurkje op haar lichaam. Nu heb ik er 20cm tussen gezet en dat lost het krappe wel op maar ik wil eigenlijk liever een goed passende waterdichte deken. En die mooie gesloten halzen die ik op het moment overal zie bij dekens helpen niet echt. Dus... wie heeft er ook een pony met een zware hals (Ijslander/Fries/Fjord oid) en wat voor deken heb jij? Of heeft iemand een beroerde ervaring met een merk omdat die hals veel te wijd was? Dan past die mijn pony waarschijnlijk wel. Alle tips zijn welkom! Ook over dekens die absoluut niet passen, dan kan ik die vermijden. Gr. Sybelle

LotusT

Re: Welke deken voor een paard met een zware hals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:48

Hoi

Ik heb een fries en dus het zelfde probleem. Ik had dus vorig jaar een pagony gekocht en die zat qua model goed alleen was hij niet zo stevig... Nu heb ik een weater beeta orican gekocht en die zit perfect...

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 10:46

Dank je wel! Je hebt me een nieuwe deken bespaard! Omdat ik al een Rambo en een Bucas gepast had en er van overtuigd was dat ik iets nieuws moest kopen heb ik helemaal niet aan mijn Pagony deken op zolder gedacht. Die wilde ik eigenlijk verkopen omdat hij er al tijden ligt te niksen... Past hij inderdaad. Ik blij, paard blij. Groetjes Sybelle

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 10:49