Hoeveel vragen voor dagje ponyverhuur ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Hoeveel vragen voor dagje ponyverhuur ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 22:02

Vorige week had ik Bas mee als kinderrijpony naar mn werk ( zie onderschrift ) en blijkbaar is dat erg goed bevallen en opgepikt door omstanders.
Ik werd namelijk vanmiddag gebeld op mn werk en er werd gevraagd naar : "Dat meisje met de pony met klompjes aan"

Dat was ikke dus

Een of ander plaatselijk cultuurcentrum heeft binnenkort een open dag met daarbij diverse kinderactiviteiten, degene die belde moest dat organiseren en had van iemand gehoord dat ze vorige week bij de Welkoop zo'n leuke pony met klompjes hadden en dat kinderen daar op reden...., de vraag was : "Dus jij verhuurt je pony vaker voor dit soort dingen ? "

"Euh, nou nee niet eerder gedaan, hij is een paar keer mee naar mn werk geweest maar echt verhuren doe ik eigenlijk niet"

"Zou je met hem op de open dag willen komen ?"

Euh, nou ja dat wilde ik best wel doen, Bas weer een middagje verkleed kindertjes sjouwen, prima.
Voelde me best vereerd dat via via ze bij mij aan waren gekomen en dachten dat ik hem verhuurde, blijkt iig dat het een juiste impact heeft gehad en de actiemiddag geslaagd is

Na wat overleg over datum en tijd kwam de vraag : "En wat vraag je ervoor? "

Euh, tsja, vraag ik er voor ? Geen idee, nooit eerder op deze manier gedaan.... Heb maar gezegd dat ik daar nog even over na moest denken, ook i.v.m hoelang het duren zou en of ik hem verkleden moest of niet ( dat moest zij ook nog even overleggen met de rest van de organisatie )

Maar goed, wat vraag je nou voor zoiets ?
Ik steek er aardig wat tijd in, wassen, vlechten, en waarschijnlijk van 10 - 4 met Bas lopen ( met pauzes natuurlijk! )
Ik ben veel te bescheiden om een hoog bedrag te vragen, maar mijn collega heeft een attractieverhuurbedrijf en die zei dat ik best wel boven de 100 euro kan zitten. En dat dat nog vrij laag is.
Ik vond dit superhoog maar hij zei dat een springkussen huren of een andere attractie nog duurder is.

Aan de andere kant... ga maar eens een huifkartocht van een uurtje maken, of een rijles van een uur, dan ben je ook al heel wat euro's kwijt....

Nou ja, om een lang verhaal niet nog veel langer te maken, wat zouden jullie vragen voor zoiets ?
Een dagje compleet verzorgd ponyrijden voor kids tot 10 jaar met begeleiding...

Saskia9

Re: Hoeveel vragen voor dagje ponyverhuur ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 22:06

ik denk dat rond de 50 euro meer op zn plek zou zijn,
weet je niet wat die organisatie ongeveer wilt uitgeven?
dan kun je daar een beetje op in spelen..

Misschien zit ik wel helemaal mis met mijn prijs hoor,
ben benieuwd wat de rest vind

wel een eer dat ze oveel moeite doen om jou te vinden om die leuke pony

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 22:21

Ik zat zelf ook te denken rond de 50 euro

Maar wat saskia9 ook zegt: weet je niet wat ze ongeveer uit willen geven hieraan?

Wel erg leuk, succes in ieder geval!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 22:26

Ik heb verder niet om een minimale prijs gevraagd, dan ligt de bepaling namelijk bij hun, ze kunnen dan ook zeggen 20 euro ofzo.
Maar ze wilden ook de schminkster die vorige week bij ons geschminkt heeft en die vraagt 20 euro per uur, nou heeft zij natuurlijk materiaalkosten berekend, maar ik heb een aardige voorbereiding.

Ik heb werkelijk geen idee, vandaar dat ik gewoon wat meer meningen wil voor ik iets beslis

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 06:11

Ik zou het niet doen. Tegenwoordig is het helaas zo dat als er iemand van jouw pony afvalt, jij degene bent die dan verantwoordelijk is en voor de kosten op moet draaien.

Volgens mij moet je zelfs een speciale verzekering voor zoiets afsluiten. Je kunt dat beter eerst even checken.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 19:46

De verzekering heb ik over nagedacht en heb dan oko tegen hun gezegd dat het op hun eigen risico is, dat er altijd wat kan gebeuren met een dier.
Om het maar helemaal niet te doen vind ik weer té, dan kun je nooit eens iets doen omdat er altijd maar regeltjes aan verbonden zijn.
Dit is gewoon een eenmalig iets en dat laat ik niet varen door zoiets. De keren op mn werk dat hij mee is geweest ben ik ook niet achter verzekeringen aan gegaan.

Maar ik heb er nog even over nagedacht en gepraat met een andere collega en gezien het verzekeringsgebeuren kan ik niet hele hoog zitten met mn prijs. Ik ben niet een proffesioneel iets, heb wel ervaring, maar ben geen aangeschreven ponyverhuur ofzo.
Vandaar dat ik dacht rond de 80 euro te gaan zitten.
6 uurtjes daar aanwezig zijn, + nog voorbereiding, das ongeveer een tientje per uur.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:59

Ik weet niet echt of dit vergelijkaar is, maar goed, misschien kan je er wat mee:
Als je hier een paard/pony wilt huren voor ringrijden, dan betaal je tussen de 60 en 100 euro, als ik het goed heb. Dan is ie soms gevlochten; daar kan je voor kiezen. Jij steekt er waarschijnlijk nog meer tijd in, ook omdat je er zelf bijblijft.

Ik denk ook, dat je jezelf af moet vragen of je er echt veel voor wilt krijgen, of doe je het ook voor de lol.

Hoe heb je die klompjes eigenlijk gemaakt???

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 20:16

Jeetje wat een boel geld zeg, ik vind tegenwoordig prijzen van diverse huurdingen echt hoog zeg.
Ik doe het ook voor de lol, en voor Bas, die blijft leren van dit soort dingen.
Maar ik wil zeker wel wat er voor hebben, voor mn werk doe ik het vrijwillig, maar zelfs zij staan erop dat ik wat extra's krijg, maar voor een totaal onbekende ga ik me niet helemaal kosteloos uitsloven. Daarbij zou ik anders gewoon werken op die dag, dus ik moet zowiezo een dag loon eruit hebben.

Ik denk dat ik gewoon 100 euro vraag en als ze dat te hoog vinden zak tot 85 euro.

Huur eens een clown, of een jongleur, een acrobaat... denk dat die een stuk hoger zitten voor een paar uurtjes.

De 'klompjes' heb ik gewoon geverfd met kinderverf, geel en oranje, lijnen getekend met merkstift.
Opzich stelde het niet veel voor, en was de helft er alweer afgeveegd door de berm op de heenweg, maar blijkbaar is het toch opgevallen.

Heb geen duidelijke foto, maar hier kun je enigzins de klompjes van Bas zien:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:33

hm..ik ben eens met mijn pony 2 uur op een kinderdag verblijf geweest en kreeg daar 20 euri voor, ik had niet echt een voorbereiding gedaan, ik had daarvoor me priveles dus ja...niet preciaal gewassen en gevlochten, wel gezorgt dat z´n witte sokje niet vies was.

ik denk dat je met 7,50/10 eur p uur in de goede richting zit...alleen ben ik benieuwd of ze dat er voor willen betalen

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 15:21

Ik werd gisteren gebeld,ze wilden dolgraag dat ik kwam.
Heb gezegd dat ik niet de hele dag wou, omdat Bas nu ook in zn wintervacht zit en 6 uur lopen is wel een beetje veel van het goede.
Het wordt van 1 - 4 dus dat zijn maar 3 uurtjes, een stuk beter.
Ze vroeg of ik al over de prijs had nagedacht en ik zei 12,50 per uur, + 3 uur voorbereiding/reistijd/naverzorging.
Zelf vond ze dt erg weinig en zei "Weet je wat, we doen 100 euro oke ? "

Nou helemaal prima natuurlijk, 100 euro voor middagje ponyhobbelen is leuk verdiend

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 15:27

Aardig dat ze zelf ook met een bedrag aan kwam, omdat ze het te weinig vond
Dat is leuk verdienen!

Veel plezier en succes er verder mee