Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Smurfie schreef:3 dagen longeren 20 minuten en 3 keer week 15 a 20 minuutjes rijden
1 dag longeren 1 dag rijden.. en dan 1 dag rust

dus bijv Maandag rijden.. dinsdag longeren.. woensdag rijden.donderdag longeren..vrijdag rijden zaterdag longeren
..Zondag rust

hoeft niet intensief te zijn maar gewoon om de spieren wat losser te maken en spierpijntjes te voorkomen
gewoon beetje bewegen anders worden ze stijf
mhartog schreef:En ik rijdt dan ook niet elke dag, twee of drie keer per week, ik longeer niet, maar zet bijzetjes aan en laat ze los door de bak lopen en op commando stappen draven galopperen achteruit en opzij gaan. Voordeel van deze methode is dat ze veel rechte lijnen lopen en niet continue op een volte lopen. En leren goed luisteren naar mijn stem.
Citaat:Dit lijkt me een hele goede! Echter mijn 3 jarige doet zijn hoofd zo laag bij de grond hangen (wel heel goed voor de spieren in de bovenlijn). Ik ben bang dat hij met zijn voorbenen in de bijzetteugels komt. Hoe en op welke hoogte zet jij hem bij?