Iemand hier die zijn/haar paard heb laten africhten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Smurfie

Iemand hier die zijn/haar paard heb laten africhten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 19:30

Ik heb een vraagje. Ik zit er al een half jaar over na te denken of ik mijn paard zal laten africhten. hij is nu 4 jaar.. maarja hij heb behoorlijke kuren dus hij moet aangepakt worden en aangezien ik dat niet doet lijkt me het beter om iemand anders het op de goede manier te laten doen. en dat hij natuurlijk wat hoger niveau laten komen zodat ik weer wat van me paard kan leren ipv van hem te verklote om het zo maar te zeggen. De basis zit er nu in nu de rest nog natuurlijk hoeft hij geen Z te lopen maar L of M zou wel leuk wezen.

Dus mijn vraag was heeft iemand hier ervaring met africhtstallen? Wat is de prijs er ongeveer van? Wat heb je er zelf van gevonden en ben je natuurlijk tevreden? Ik ben toch wel heel erg twijfelachtig aangezien ik mijn paard uit handen moet geven...En aangezien me paardje me alles is... is dat niet zo makkelijk hehe Maar als we er bijde beter van worden dan is er helemaal niets mis mee..

Maar als ik alleen maar negatieve reacties ga horen :s

renes

Re: Iemand hier die zijn/haar paard heb laten africhten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:38

Er zijn genoeg stallen waar ze dit voor je kunnen doen. Informeer gewoon bij je in de omgeving en probeer zo een stal te kiezen die je het meeste aanspreekt en waar al meerdere mensen tevreden klant zijn (geweest).

Verder denk ik wel dat je wel een beetje 'op glad ijs' begeeft. je geeft aan zelf nog niet erg ervaren te zijn. Niets mis mee, maar om dan met een onervaren paard aan het werk te gaan, is een moeilijke weg. Zoek (nadat je paard wat verder is opgeleid op die betreffende stal) in ieder geval goede instructie! Succes!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 19:40

renes schreef:
Er zijn genoeg stallen waar ze dit voor je kunnen doen. Informeer gewoon bij je in de omgeving en probeer zo een stal te kiezen die je het meeste aanspreekt en waar al meerdere mensen tevreden klant zijn (geweest).

Verder denk ik wel dat je wel een beetje 'op glad ijs' begeeft. je geeft aan zelf nog niet erg ervaren te zijn. Niets mis mee, maar om dan met een onervaren paard aan het werk te gaan, is een moeilijke weg. Zoek (nadat je paard wat verder is opgeleid op die betreffende stal) in ieder geval goede instructie! Succes!

Ik heb wel ervaring maar het probleem is dat ik alles van hem pik.. Omdat als ik hem dus al grote mond geef hij al helemaal in elkaar krimpt Dus ik ben te voorzichtig met hem en hij zit me maar uit te proberen ik ben niet bang.. En ik weet ook wel hoe ik hem aan moet pakken maarja ik ben gewoon niet concuquent genoeg voor hem terwijl ik dat bij andere paarden wel gewoon ben

Ik wil dus ook een africhtingsstal.. waar die gewoon 3 x per week word afgericht en dat ik zelf dus ook 2 x in de week les krijg.. omdat ik hun manier dus wel moet aanhouden

Als die ervan door gaat dan kan ik hem dus ook echt niet meer houden en ik kan hem dus ook niet meer uitzitten :s hij flikkerd me dus echt eraf en ik stap er wel weer op maarja hij blijft maar aan de gang :s
Hij gooit echt zijn hoofd tussen zn benen rug krom keihard vandoor gaan en bokken maar

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 07:13

Ik heb goede ervaring met africhtingsstallen. Prijs is rond de 500 euro per maand.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 08:24

Ik heb mijn paard ook laten inrijden door iemand. En ik ben er dik tevreden over

Von

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:49

Niet echt laten africhten maar zadelmak laten maken.
Hij heeft daar een maand gestaan (450,=) en in de laatste week ben ik er zelf opgegaan. Voordeel voor mij was wel dat mijn instructrice daar werkte en mij dus verder heeft geholpen toen hij weer thuis stond.

Gewoon eens gaan kijken bij een paar stallen die dit aanbieden en kijken of het je bevalt. Succes!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 11:29

Bij mij op het werk doet de eigenaresse het tegenwoordig ook. Ze heeft nu naast de wedstrijden en traininen van haar eigen paarden ook nog extra tijd voor een aantal paarden van buitenaf zeg maar. Ik dacht dat ze er rodn de 500 euro voor vroeg.