Leuke dingen om te doen in de bak..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

imka

Leuke dingen om te doen in de bak..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 16:22

Hey

Ik had even een klein vraagje.. Ik heb heel snel dat ik niet meer weet wat ik kan gaan doen als ik in de bak ga rijden.. Dan bedoel ik echt dresuurmatig, springen vind ik altijd leuk Gisteren ging ik weer rijden in de bak na lange tijd op de haflinger van een vriendin. Maar na een kwartier rondjes rijden had ik het alweer gezien en ging ik maar naar buiten.. Maar omdat ik lang geen les meer heb gehad (ga het over een paar maanden wel nemen) is het juist belangrijk om veel in de bak te rijden om een beetje zelf te kunnen oefenen lijkt mij. Maar ik ben het na een kwartier gewoon weer zat omdat ik niet meer weet wat ik kan gaan doen.. Dus, wie heeft tips en wat doen jullie.

Melia

Re: Leuke dingen om te doen in de bak..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 16:35

nou bijv. eerst ga je ong. 10 min. stappen daarna ga je draven en wat figuren rijden (ong. 15/20 min.) en tussendoor soms even stappen.. daarna ga je bijv. een sprongetje maken (en op het eind natuurlijk nog goed uitstappen) of iets anders wat je leuk vind.. als je het niet leuk vind kun je dan niet samen met iemand anders gaan rijden?
of misschien zonder zadel rijden?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 17:09

Wat altijd leuk is: om pionnen gaan slalommen. Rij de gekste figuren en verras je paard steeds opnieuw. Zo wordt ie goed op je hulpen. En omdat het de hele tijd anders is, verveelt het ook niet zo snel.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 17:11

Gooi wat ballen, pionnen en dat soort materiaal in de bak. En daar figuren omheen rijden. Volte's, achtjes, etc.
En dan iedere keer eventjes daar tussendoor priegelen, en dan weer de ruimte opzoeken en weer de hele bak gebruiken en grote figuren rijden.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 17:12

je vriendin jou zelfbedachte dressuurproefje laten jureren?

Yitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:07

Leuke dingen in de bak, laat me denken ....
Hoeft ook niet perse onder het zadel te zijn hoor ! Alles deraf en gewoon lekker dollen met je paard. Laat ze voorwerpen aanraken, wat kleine springoefeningetjes in vrijheid, bezigheidstherapie voor het paard in de vorm van een bak of emmertje water vullen en daar een appel in leggen, ook de moeite hoor . Veel meer boeiende oefeningen vind je terug in het boek van Inge Teblick, Grondwerk met paarden.
Daar staat enorm veel in.
Onder het zadel : barrelracen, roll backs maken, hoofdstel en bit eruit, bitloos de paddock in, doe eens dingen die je anders nooit doet, vertrouwen opbouwen zo, effe singel en enkel zadeldek erop en zonder zadel de piste in ..... Oh tal van zaken hoor. Zolang het maar leuk blijft

Groetjes,

SA

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:14

* zonder zadel rijden
* Als je paard goed luistert, bitloos/optomingloos
* balkjes rijden
* sprongetje
* pionnen/emmers neerzetten en gaan slalommen
* trailparcours maken van bv strobalen en wat lastige dingen maken
* schriktraining met zeiltjes/tasjes etc
* dressuurproefje rijden
* klein parcours bouwen (als je niet genoeg hindernissen heb kan je ook over een baal stro springen bv)
* Koop een grote bal (skippy bal bv) en ga samen met nog iemand paardenvoetbal doen

Hopelijk vermaak je je wel een tijdje nu