Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
onley schreef:geen rolletjes bit ga eens kijken naar de oorzaak en laat zijn tanden eens nakijken mijn paard deed precies hetzelfde nu is die verderlicht in de handen
onley schreef:geen rolletjes bit ga eens kijken naar de oorzaak en laat zijn tanden eens nakijken mijn paard deed precies hetzelfde nu is die verderlicht in de handen

evitatinkle schreef:Hey Sil,
Ik heb een happy mouth bitje wat je wel een keer kan proberen...en aangezien ik toch bij je op stal sta
Als ik je niet zie leg ik hem morgenavond wel in je voerton. Probeer gewoon verschillende dingen uit. met arabel heb ik ook al drie bitten versleten, dan werkt dit weer en dan weer niet. Heb je ook al eens zonder bit geprobeert of het daaraan ligt?
Ik ben morgenavond op stal...
Waratje schreef:Lang niet ieder paard loopt lekker op een dik enkel gebroken trensje. Heel veel lopen goed met een dubbel gebroken, maar ook niet allemaal. Als je een bit uitprobeert moet je het meestal wel een paar keer gebruiken voor je zeker weet of het werkt voor jou en je paard.
Happy mouth is ook voor veel paarden prettig (ongebroken = rustig), maar die van mij kauwt er wat al te fanatiek op.
Je zegt dat je nu 2 maanden het paard hebt, dus ik neem aan dat je dat enkelgebroken trensje die 2 maanden hebt gebruikt. Dan vind ik het volstrekt gerechtvaardigd om eens te kijken of een ander bitje beter effect heeft.
Je hoeft natuurlijk niet om de haverklap iets anders in de mond te leggen, als je lesgeefmens daar misschien zorgen over heeft, maar een klein beetje uitproberen mag nu echt wel.
Succes.

. Voor haar is hij overigens iets te dik en op het dubbel gebroken bitje van shaomi loopt ze prima. Die is wat dunner maar absoluut niet scherper als het bit wat ik hiervoor had. Het tijdje dat ik alleen met touwhalster heb gereden heeft haar ook goed gedaan. Misschien had ze een plekje in haar mond wat nu kon genezen...evitatinkle schreef:Het is niet negatief hoor als je eens wat anders wilt proberen. Als het niet goed voelt is het juist een idee om iets anders te proberen. Het is 12.5 als ik het goed heb maar bij arabel steekt ie uit. Voor haar is hij overigens iets te dik en op het dubbel gebroken bitje van shaomi loopt ze prima. Die is wat dunner maar absoluut niet scherper als het bit wat ik hiervoor had. Het tijdje dat ik alleen met touwhalster heb gereden heeft haar ook goed gedaan. Misschien had ze een plekje in haar mond wat nu kon genezen...
Ik ga er om half zeven heen, misschien ben je er dan nog...