Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Marwszjeuh schreef:Ik dacht altijd dat de lengte van de rug van een springpaard langer was dan dat van een dressuurpaard, maar wat is hier van waar?
Lielle schreef:een dressuurpaard heeft iig een langer voorbeen, ik heb er laatst een heel artikel over gelezen.
Ik zal het opzoeken. Lielle schreef:ik bedoelde dat er in dat dat artikel een hoop eigenschappen geoemd worden, maar ik weet ze niet allemaal uit mijn hoofdIk zal het opzoeken.
Dat uitstekende bot zeg maar met de knie (boven aan het been do you know?) hoe kleiner dat is hoe beter ze meestal kunnen springen. Dat heeftie mij in elk geval wijsgemaakt
Javayo schreef:Marwszjeuh schreef:Ik dacht altijd dat de lengte van de rug van een springpaard langer was dan dat van een dressuurpaard, maar wat is hier van waar?
Ik dacht juist dat het voor een dressuurpaard belangrijk was dat hij qua bouw in het rechthoekmodel staat, ivm het kunnen strekken.
Ging er dus juist vanuit dat de lengte van de rug van een springpaard wat korter mocht zijn, maar of dit juist is weet ik niet...
Ik heb zelf mijn paard echt uitgekozen op een wat compactere bouw (dus meer vierkantmodel) vind ik zelf mooier dan een lange rug, en leek me ook een goede allrounder.
Needje schreef:Springpaarden zijn "naar voren" gebouwd, en dressuurpaarden "omhoog".

Marwszjeuh schreef:Het is niet de bedoeling dat hier allemaal foto's gaan worden geplaatst met de vraag "Wat is dit voor paard"
Dan hangt er binnen de korste keren een hangslot op.
Dus gelieve dat niet meer te doen
Danku.![]()
suziej schreef:Over het algemeen zijn Springpaarden toch korter dan Dressuur paarden?

Is niet helemaal gelukt Sorry..kan iemand hem misschien nog weghalen, dan maak ik er een goede link van