iemand tips voor vies paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kelliej

iemand tips voor vies paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 18:35

Mijn paard is echt een viespeuk!
Ik kan elke dag de hele stal leeghalen, want hij maakt er echt een zooitje van, ook poept hij heel vaak in zijn voerbak
Hij staat nu op stro en we hebben hem ook al op zaagsel geprobeerd maar dat was ook niks.

Iemand nog andere tips?

amber_steph

Re: iemand tips voor vies paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:40

1x in de week wassen(natuurlijkniet in de winter:P)
en dekentje op in stal.. dan word de deken wel vuil, maar de paard niet

kelliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 18:42

Ja dat vind ik opzich niet zo erg dat hij vies word, maar ik bedoelde de stal zelf

Mick_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:44

je kan proberen iedere dag de poep in 1 hoek van de stal te leggen, dan gaat ie als het goed is de hele tijd op die plek poepen en blijft de rest schoon.

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:47

dan maak je hem elke dag schoon ? Dat is toch normaal.. Voor jou wat extra werk.. Misschien moet je voor het paard wat afleiding zoeken ? Staat hij genoeg in de wei overdag ? Misschien een speelbal of liksteen oid? wie weet

Prissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:51

gewoon 1 x of 2x per week uitmesten
en elke dag wat schoon stro erover doen
hij leert vanzelf wel na een tijdje schoner te wornde.
Ik had hier ook altijd last van maar toen heb ik hetzelfde gedaan
als wat hierboven staat.

kelliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 18:54

Steph__ schreef:
dan maak je hem elke dag schoon ? Dat is toch normaal.. Voor jou wat extra werk.. Misschien moet je voor het paard wat afleiding zoeken ? Staat hij genoeg in de wei overdag ? Misschien een speelbal of liksteen oid? wie weet

Ja, hij staat elke dag wel zo'n 5 uurtjes in de wei.
Ja maar ik moet hem elke dag echt helemaal leeg halen je ziet dan echt alleen nog 1 en al stronthoop terwijl hij steeds 2 balen stro krijg.
En ik heb op verschillende stallen gewerkt en daar was het niet zo vies elke dag
En mijn andere paard blijft namelijk wel heel erg schoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:06

Oeii.. Wat je er aan kan doen dat je paard z'n hele stal de hele tijd onder poept dat weet ik niet.. Misschien ander voer proberen? Maar ik vind het een beetje zielig als je z'n stal gewoon minder zou uitmesten.. Dan staat ie alleen maar in z'n eigen stank.. Als ie moet poepen dan moet ie gewoon poepen.. En nu je z'n stal elke dag helemaal leeghaalt voelt ie zich daar waarschijnlijk heel prettig bij.. Maar als hij moet poepen maar hij weet dat ie dan nog langer in de stank staat.. ik denk niet dat je daar een blij paardje van krijgt!!!! Vervelend probleem, ik zou de oplossing echt niet weten, maar als ik jou was zou ik 'm niet maar 1 of 2 x per week schoonmaken.. Vind ik persoonlijk een beetje zielig.. Suc6 ermee!

wyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:19

staat tie egt opgesloten of is het een in/uitloop stal? als dat het geval is zou ik de stal leeg laten en er niks in doen dan poepen ze buiten. ik had i de stal van de pony's op me werk ook altijd stro. die hebben een in/uitloopstal. die mutsen stonden gewoon te wachten tot er weer nieuw stro in lag dan konden ze er gelijk weer overheen piesen. nu laat ik de stal leeg en nu doen ze het gewoon buiten. zodra ik er weer iets in doe of het nou stro is of zaagsel begint het gedonder weer van voren af aan. nu doe ik in de winter een dun laagje zaagsel in de stal. net genoeg om de urine op te nemen. ik moet dan wel iedere dag de stal uitmesten maar ze staan dan ook bijna altijd binnen. dan vind ik het ook niet erg om de stal uit te mesten maar Ze moeten het niet voor de lol doen en de stal als 'kattebak' gebruiken