Medicijnkastje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tiana

Medicijnkastje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 17:48

Hey mensen!!

Ik heb een vraagje:

Wat vinden jullie nou dat niet mag missen in een medicijnkastje op stal?

Margreet

Re: Medicijnkastje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:58

Een thermometer, desinfectiemiddel, een praam en het nummer van de dierenarts.
De rest is allemaal extra, handig, goed om te hebben etc., maar niet noodzakelijk, valt altijd wel een mouw aan te passen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:06

Een praam?? Dat hebben wij nooit op stal gehad, laat ik toch liever aan de dierenarts over.
Maar wel wondenspray, thermometer en iets steriels om de wondjes mee uit te wassen. En inderdaad het nummer van de dierenarts is ook niet onbelangrijk maar die heb ik gewoon in mn telefoon.

Esje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:08

betadinescrub, thermometer, steriele gaasjes, wondspray, rekverbandje, teatree-olie, en uierzalf

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:08

Praam is niks bijzonders hoor, daar hoeft echt geen DA voor te komen.
Kan verrekte handig zijn als een paard z'n gemak MOET houden, bijvoorbeeld om erger te voorkomen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:23

Inderdaad een praam, ik gebruik hem zelfs elke dag op dit moment, omdat mijn paard oorzalf in moet. Probeer dat maar eens zonder!
Ik denk ook, dat als een paard zich bijvoorbeeld verwond heeft, het handig kan zijn omdat je dan beter de wond kan behandelen.

Thermometer. bij de minste twijfel over fitheid gebruik ik m al. Nu weet ik ook wat de normale temperatuur is!

Een goeie sunblock voor het neusje

Acederm, gebruik ik bij beginnende droge mok.

Betadine scrub

Betadine spray voor wondjes.

Verbandmiddelen heb ik niet op stal'. Omdat ik altijd met de auto kom, heb ik altijd een goedgevulde verbandtrommel bij me. Ook mij kan natuurlijk wat gebeuren!
Anders zou ik in ieder geval een driekante doek aanraden. Voor van alles en nog wat te gebruiken! En natuurlijk bandages om het een en ander vast te zetten.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:26

Elastische bandage, wat schone lappen en een icepack, altijd handig om te hebben.

Echt verbanden aanleggen e.d. doe je toch niet zelf, als het zo erg is dat dat moet, dan moet de DA er toch ook bij komen. Puur voor EHBO moet je niet te ingewikkeld doen, wel praktisch.