Wie heeft er bruine rijlaarzen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitano

Wie heeft er bruine rijlaarzen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 14:31

Ik ben dus op zoek naar een paar donkerbruine rijlaarzen. ik heb ze in het verleden gehad (meer roodbruin, zie profiel) maar die heb ik (stom stom stom!) verkocht omdat ik mijn voet er niet goed in kreeg. Ik heb een hoge wreef. Had me toen nog niet bedacht dat ik er ook een rits in kon laten maken....

Anyway, waar hebben jullie je laarzen gekocht? Wat waren jullie er ongeveer aan meerprijs voor kwijt? (ik wil er niet al te veel aan uitgeven, die ouden waren echt 2 ribben uit mijn lijf..)
Mijn vorige zadel gaf af op de laarzen dus ze werden zwart aan de binnenkant, meer mensen met dat probleem?

Dyyy

Re: Wie heeft er bruine rijlaarzen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:45

Ik eb ze niet! Maar vind ze wel heel mooi! Zijn ze duurder dan zwarte laarzen?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:12

Ik heb Petrie Excellent laarzen in het bruin.
Prijs weet ik niet meer, nog uit de guldentijd, weet wel dat het niet misselijk was.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:30

Ik heb congnac-bruine Petrie's. Ik heb ze nu bijna een jaar. Ze waren inderdaad wel behoorlijk aan de prijs. Probleem is dat je verplicht kalfsleer moet nemen omdat ze anders niet in kleur te leveren zijn. Dus krijg je minimaal de Petrie Excellent, die is normaal geloof ik al 400 euro, maar voor kleurtoeslag betaal je ook nog extra (iets van 30 euro) en ik heb er rubber zolen en hakken onder laten zetten waar je extra voor moet betalen. In totaal was ik volgens mij een dikke 450 euro kwijt. Maar ze zijn wel erg mooi en ik ben er erg blij mee! Ik heb ook geen last dat mijn zadel afgeeft ofzo. Dit zijn ze:

Afbeelding

Overigens kun je bij van Huet in Houten ook gekleurde laarzen op maat laten maken. Die kosten iets van 150 euro en zien er ook prima uit! Een vriendin van me heeft er blauwe laten maken. Erg mooi.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 15:34

Misschien dat Huet een optie is inderdaad!
Ik was indertijd dus ook 1000 gulden kwijt....ik had Cavallo's, ook cognackleurig!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:50

Ik heb chaps van Derby laten maken in het bordeau en heb daarbij Ariatschoenen in dezelfde kleur. In totaal was ik 450 euro kwijt. Het is inderdaad wat Coby zegt, alleen kalfsleer maken ze in kleur en daardoor ben je altijd een hoop geld kwijt.

Van Huet heeft prima laarzen van gecoat rundleer in 4 kleuren voor 150 euro. Ik heb daarvan de donkerblauwe gehad en die waren echt prachtig. volgens mij is de site www.rijlaarzen.nl

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:54

Ik heb een bestelling staan bij Huet in houten. Donkerbruine laarzen, poepiesjiek. Kosten mij 250 euro, en dan vind ik meer dan zat voor zulke laarzen. Mijn zwarte komen er ook vandaan. Het zijn hele mooie laarzen, het dressuurmodel met extra hoge boog. Ik kan niet wachten tot ik ze heb

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:59

#Ymke# schreef:
Ik heb een bestelling staan bij Huet in houten. Donkerbruine laarzen, poepiesjiek. Kosten mij 250 euro, en dan vind ik meer dan zat voor zulke laarzen. Mijn zwarte komen er ook vandaan. Het zijn hele mooie laarzen, het dressuurmodel met extra hoge boog. Ik kan niet wachten tot ik ze heb

Welke heb je genomen, Ymke? Die goedkoopste hebben ze ook in het donkerbruin, maar daarvan vond ik (een jaar geleden) de kleur niet zo mooi. Het was meer grijsbruin en niet kastanje-achtig. Waarschijnlijk zijn de duurdere laarzen ook mooier van kleur.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 16:09

De duurste die ze hadden van hun merk, volgens mij model chambrigde ofzoiets. Die kleur was meer kastanjebruin.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 16:34

Königs heeft enkele modellen ook in donkerbruin rundleer....

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 09:10

Ik ga zeker bij van Huet kijken! Ik krijg half november mijn nieuwe zadel, kan ik daarna even een bestelling plaatsen! Bedankt voor de tips allemaal.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 09:12

Ik heb bruine mountain horse laarzen, maar die zijn niet echt mooi te noemen, wel praktisch........

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 09:18

Ik ben wel benieuwd naar jullie redenen om gekleurde laarzen aan te schaffen. Ze zijn vreselijk duur, je mag er geen wedstrijden mee rijden. Kun je niet voordeliger een extra paar zwarte hebben, je oude voor thuis en je nieuwe voor de wedstrijd?

Ik vind het soms ook wel mooi staan, maar al die aparte kleuren alles behalve zwart en bruin...tja wat moet ermee. Nu is het mode en over een jaar liggen ze achter in de kast, past niet meer bij je nieuwe mode outfit.

Dus brand los met jullie aanschafredenen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 09:22

Omdat ik het mooi vind. Ik heb ze al dik 4 jaar en ik vind ze nog iedere dag mooi Toen ik ze kocht reed ik geen wedstrijden, dus dat was geen issue.
En voor wedstrijden heb ik nu idd een extra paar zwarte. 2dehands voor 50 euro overgenomen van een stalgenootje dat ze niet meer paste . Mankeert niks aan, zien er keurig uit.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 09:30

nameless heeft bruine van een italiaans merk wat www.emmers.be in belgie verkoopt. deze zijn helemaal van kalfsleer en hebben een veter en een rits.
ze kosten geloof ik 300 euro

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 09:34

Dat is voor mij heel simpel, ik ging wedstrijdlaarzen kopen en het oude model MH laars was afgeprijsd én bruin, was erg snel beslist. Ik gebruik ze dus gewoon als "doordeweek" rijlaarzen en houd de zwarte voor netjes......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 09:40

daffodil schreef:
het oude model MH laars was afgeprijsd én bruin, was erg snel beslist. Ik gebruik ze dus gewoon als "doordeweek" rijlaarzen en houd de zwarte voor netjes......

Om precies dezelfde reden heb ik ook bruine MH laarzen
Alleen bleek de afprijssticker ook op het nieuwe model te zitten en mocht ik de het nieuwe model voor de uitverkoopprijs van de oude meenemen
Heerlijke laarzen, draag mijn zwarte Petrie's alleen nog op wedstrijden.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 09:45

Zoooo jij had mazzel!!!! Mijn Petri's (want ja ook die heb ik nog) daar gaat de rits nog even niet van dicht....heb goeie hoop dat dat binnenkort weer wel gaat. Ik rijd nu wedstrijden met de zwarte MH wedstrijdslaars, ook fijne laarzen.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 09:46

Ik heb ook nog zwarte petries die ik inderdaad voor wedstrijden wil houden. Ik wil bruine laarzen omdat ik het mooi vind en erg genoeg ook omdat ik een donkerbruin zadel en hoofdstel heb..... Dat is echt het ultieme setje!

Ymke: maak je foto's als je ze hebt!!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 09:51

als je even zoekt onder mijn naam bij HAW kom je het topic van nameless wel tegen, daar heeft ze de laarzen aan

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 10:00

Prachtig, bruine laarzen, alleen je kunt ze idd niet op wedstrijden gebruiken, daarom schaf ik ze niet aan!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 10:02

LiSSy: ik had die foto's al eerder gezien. Dat zijn ook onwijs mooie laarzen die van Nameless!

Anoukie: ik heb voor wedstrijden ook gewoon nog zwarte rijlaarzen maar die wil ik een beetje voor net houden. Bruin is wel erg mooi hoor!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 10:09

Al die setjes prullaria kun je ook niet op wedstrijden gebruiken, ik vind dat persoonlijk niet zo'n argument eigenlijk...
Gewoon een kwestie van smaak! (en geld....)

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 10:10

Toen ik mijn bruine laarzen bestelde reed ik even geen wedstrijden meer en was ik ook niet van plan om weer wedstrijden te gaan rijden, maar dat plan is later wel weer gewijzigd, maar ik had gelukkig mijn oude zwarte nog. Maar dan nog, 9 van de 10 keer rijd je gewoon 'thuis' en kun je dus die bruine laarzen gewoon aan. Ik zou het juist zonde vinden om hele mooie dure laarzen speciaal voor wedstrijden te kopen, waardoor je ze maar een paar keer per maand aan kunt!

Overigens zit ik er nog wel over te denken om bij van Huet nog een paar van het goedkope type donkerblauwe laarzen te kopen voor erbij en voor wedstrijden, omdat mijn zwarte nu toch echt wel redelijk oud beginnen te worden...

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 10:16

Margreet schreef:
Al die setjes prullaria kun je ook niet op wedstrijden gebruiken, ik vind dat persoonlijk niet zo'n argument eigenlijk...
Gewoon een kwestie van smaak! (en geld....)

Ben ik volledig met je eens! Voor een Anky-setje wat je alleen thuis draagt ben je ongeveer evenveel kwijt als voor laarzen en waarschijnlijk gaat dat nog minder lang mee dan laarzen ook!