hoe duur is een goede buitenbak(bodem)&stapmolen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

hoe duur is een goede buitenbak(bodem)&stapmolen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 13:41

ik had al een eerder topic dat ik in de toekomst een eigen pensionstal wil opzetten, als alles rond kan komen en alles mag enzo..

maar ookal gaat het over de toekomst, ik moet me toch alvast verdiepen in veel dingen, zoals een goede buitenbak bodem maar wat toch te betalen is en een stapmolen voor bijvoorbeeld 4 paarden wat ook te betalen is.. heeft iemand ervaring met deze 2 dingen of 1 ervan? waar kan ik prijzen opvragen van beiden en eventuele brochures? ik word op het internet via de zoekfuncties niet echt wijs van alles...hulp is welkom!

Bonny4life

Re: hoe duur is een goede buitenbak(bodem)&stapmolen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 13:42

maar mijn vraag is niet alleen hoe duur maar wat is ook heel goed en duurzaam maar ook te betalen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:31

Er staan dacht ik toch regelmatig advertenties in de Hoefslag en de Bit over manegebodems en stapmolens. Begin daar eens, zou ik zo zeggen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:30

zag gister een aanbieding van een stapmolen, incl btw en plaatsen 4100,- zal ns kijken of ik hem terug kan vinden

buitenbak bodem ligt vooral aan de grond die er nu in ligt

ik heb mijn buitenbak de grond laten omkeren, dus zwart zand naar beneden geel zand omhoog, scherp zand er doorheen en een perfecte bodem kan er bijna altijd goed in rijden! was niet zo duur, heb het een loonwerker laten doen
staat wel een duur hek omheen, dus ja je kan het zo duur maken als je zelf wil

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:31

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:49

wat vind je niet te duur. ik persoonlijk ben helemaal fan van de swanenberg bodem.. maar daar leg je wel 10.000+ voor neer. maar dan heb je wel een bodem in combinatie met een goede drainage die heel lang mee gaat.

ik denk dat je beter heel veel advies kan inwinnen over verschillende bodemsen nog belangrijker wat er bij jou mogelijk is. zonder goeie drainage is iedere bodem een ramp. dus dat kost ook nog flink wat geld als het goed wilt doen

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 19:35

ja precies ik wil me gewoon zo veel mogelijk orienteren van wat er allemaal is en welke kosten het met zixch meebrengt..het kan best zijn dat het over 2 jaar pas aangelegd kan worden maar dan moet ik natuurlijk wel alles rond hebben, ik kan beter te vroeg beginnen dan te laat!