vraagje over lick it, liksteen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

vraagje over lick it, liksteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:37

er staat op de verpakking van die dingen dat je het plastic omhulsel eraf moet halen, wie weet of dat plastic pijpje dat in het gat zit er ook uit moet? en zijn ze wel gezond voor paarden? of is het gewoon een zoethoudertje? ik vind ze in elk geval WEL lekker hahahaha

LadyRoS

Re: vraagje over lick it, liksteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:44

Hmm..ik heb ook altijd de grootste moeite met die verpakkingen..ik heb geen idee hoe ze er nou echt vanaf moeten Bij mij gaat het altijd met grof geweld.
Dat pijpje haal ik er altijd gewoon uit, want als de lick-it op is dan klapt die houder gewoon weer dicht..
Volgens mij zijn de smaken zoals Honing en Kers gewoon zoethoudertjes..niet echt ongezond denk ik (er zitten wel een aantal mineralen en vitamine in volgens mij)
Maar in de nieuwste lick-it zitten electrolyten..volgens mij heetie ook Lick-it Electrolyte.
Die bevat wel wat meer als de gewone huis, tuin en keuken lick-it denk ik
Maar, ik ben het met je eens..ze zijn lekker!! Vooral de kers en appelsmaak zijn mn favorieten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:51

ja ik haal het er ook met geweld vanaf, rare verpakking, dat middenpijpje kreeg ik er niet uit, straks nog maar eens proberen dan. ik heb nu de wortel en de appel gekocht...mmmmm ruikt lekker hahaha.
ik zal eens opletten wat die nieuwe betreft wat je zei ladyros, ik heb zomaar wat gepakt, wist niet dat er verschil in zit

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:52

Ik heb me er nog niet aan gewaagd om zelf te proeven maar ze ruiken in ieder geval erg goed! Alleen is de duurzaamheid niet zo fantastisch. Ze hebben het zo op.

Gelukkig ben ik dus niet de enige die zo loopt te klunzen met die verpakking, volgens mij heeft er iemand erg veel plezier gehad bij het ontwerpen daarvan... Ten eerste krijg je dat dekseltje er bijna niet vanaf en het omhulsel is echt haast onmogelijk om stuk te maken. Ik doe het ook met grof geweld en een schaar...

Het middenpijpje duw ik er altijd gewoon doorheen, dat gaat het makkelijkst....

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:54

ik vind het maar veel geld voor iets wat je in de stal moet hangen en als ze ze niet eten hangen ze daar maar wat ik pak altijd een grote steen en leg deze in de voerbak zo komen ze er niet onderuit en krijgen alle mineralen en zuot binnen als ze eten

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:55

Haat aan Lick It...!!!

Ken 3 paarden die er aan zijn overleden...!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:55

Lusitano schreef:
Ik heb me er nog niet aan gewaagd om zelf te proeven maar ze ruiken in ieder geval erg goed! Alleen is de duurzaamheid niet zo fantastisch. Ze hebben het zo op.

Gelukkig ben ik dus niet de enige die zo loopt te klunzen met die verpakking, volgens mij heeft er iemand erg veel plezier gehad bij het ontwerpen daarvan... Ten eerste krijg je dat dekseltje er bijna niet vanaf en het omhulsel is echt haast onmogelijk om stuk te maken. Ik doe het ook met grof geweld en een schaar...

Het middenpijpje duw ik er altijd gewoon doorheen, dat gaat het makkelijkst....

toch maar eens proberen dat pijpje eruit te duwen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:56

TeQuiero1 schreef:
Haat aan Lick It...!!!

Ken 3 paarden die er aan zijn overleden...!!!!!

jemig, kun je ook vertellen op wat voor manier ze aan die steen zijn overleden? wat erg!

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:09

Me berichtje nie ontvangen?? ben hier namelijk pas aangemeld..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:13

Ja ik zou ook wel iets meer van je verhaal willen horen TeQuiero1!

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:13

Kopie van bericht naar Phannie...

Ik wil je zeker niet het stuipen op t lijf jagen...!!

Maar ik heb er eigen ervaringen mee....ik verzorgden een paard van 12 altijd gezond....hadden voor alle 2 de paarden een lick it in de stal gehangen....
waren er tot 11 uur s avonds gebleven....de volgende ochtend reed ik langs stal lag hij dood in de wei....
Midden in de nacht koliek aanval gekregen in de stal was de lick it nergens meer te vinden heeft hij hem in 1x opgegeten..!!!
Hij kon nergens anders koliek van hebben gekregen want alleen de lick it was in zijn stal aanwezig die nacht....

Ik was helemaal over stuur want waarom kan een paard dood gaan aan koliek als een lick it alleen vitamine bevat?

Was ik in de horseland stonden die lick it stenen op de toon bank een vrouw stond aan de kassa met die lick it in haar hand...ik zeg daar gaat je paardje van dood....
zij ze de jouwe ook al? ja zei ik de uwe ook...ja en nog een paard op haar stal die tegelijk die lick it hadden gekregen lagen de volgende dag dood in stal door *Koliek*....en waarom door lick it? geen idee...

Meisje achter de toonbank zei...is al de zoveelste die ik negatief hoor praten over lick it

maar voor mij geen lick it meer....dit is mijn ervaring er mee.....hoop dat je er wat aan hebt

Verstuurd om: 11 Okt 2005 12:04

Bekijk bericht

TeQuiero1
Bericht onderwerp: Re: vraagje over lick it, liksteenMap: Outbox
Dat meisje achter de toonbak melde ook.....ja zou goed kunnen die velle kleurtjes....is 1 bonk kleurstof

en of dat nou goed is voor een paard?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:23

Oeh...voor mij geen lick-its meer! nooit meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:26

ik ga me nu echt afvragen of ik er wel goed aan heb gedaan, ik dacht, leuk, ze even lekker verwennen, maar dit zet me wel aan het denken, maar zijn er ook positieve reacties? dit maakt me echt bang!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:30

nou ja...Mijn paardjes hebben er met z'n vieren nu 5 van die dingen weggewerkt en er is niks aan de hand maar ik neem geen risico meer.
En als ik jou was zou ik dat ook niet meer doen.. het kan geen kwaad als ze het NIET krijgen.
Geef ze dan maar een lekkere echt appel..zonder al die kleur-geur en smaakstoffen.
Doe ik ook!

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:35

Met een hamer in stukken slaan en dan af en toe een stukje in de voerbak geven kan vast geen kwaad hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:38

StalGriendt schreef:
Met een hamer in stukken slaan en dan af en toe een stukje in de voerbak geven kan vast geen kwaad hoor!

ook een goed idee, ik heb er net 2 gekocht en wil ze toch niet weggooien, troep is al duur genoeg, dan maar kleine stukjes in de voerbak en op = op straks, met een paar kleine stukjes per dag zal er niks gebeuren.