Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

russel schreef:Je hebt het over mijn paarden, is het jouw complex? Idd soort stenen veranderen. eventueel geruwd beton, maar daar slijten onbeslagen hoeven sneller door, anders gewoon andere stenene met meer grip, als er zand op ligt wordt het ook gladder.
pmarena schreef:Zijn er niet meer mensen die daar last van hebben bij je op stal ?
Lijkt me dan duidelijk een taak voor de stalhouder om tenminste een betrouwbaar paadje aan te leggen naar de voorzieningen.... terrein moet wel paard-veilig zijn.
Als je gaat investeren in iets als een stapmolen , moet een deugdelijke ondergrond op het erf toch ook te realiseren zijn.
noba schreef:russel schreef:Je hebt het over mijn paarden, is het jouw complex? Idd soort stenen veranderen. eventueel geruwd beton, maar daar slijten onbeslagen hoeven sneller door, anders gewoon andere stenene met meer grip, als er zand op ligt wordt het ook gladder.
Nee, het niet van mij maar wij staan daar. Ja, ik vind eigenlijk ook dat de eigenaar moet zorgen voor een paardgeschikte ondergrond maarja helaas valt daar niet over te praten. Ga wel een brief naar hem schrijven dat wanneer er iets mocht gebeuren hij wel aansprakelijk is. Helaas is het in deze omgeving erg moeilijk om een stal te vinden dus een andere stal is ook geen optie. Mijn paarden zijn niet de enige die glijden, ze glijden allemaal maar niemand maakt zich daar echt druk om maar ik wel. Heb genoeg ellende gehad met mijn paarden. Aan de ijzers ligt het niet wantik ga naar Rob v nassau: een van de beste smeden van NL. Iemand nog een andere suggestie?
Wel alvast heel erg bedankt en uiteraard ben ik het helemaal met jullie eens maar zo nu en dan kun je echt geen kant uit en moet je zelf maar een oplossing zien te vinden. De stapmolen is trouwens precies hetzelfde verhaal, daar ligt een betonnen bodem in en wanneer er geen zand in ligt dan is het vreselijk. Paard van een vriendin van mij is aan het revalideren die is gisteren toto 3 x toe bijna onderuit gegaan. Dus wij maar zand erin gestrooid.
daffodil schreef:Schoonhoven, nee harm is donkerbruin!

DaphneL schreef:In mij kwam hetzelfde op als bij daffodil, het is net alsof je bij mij op stal staat
Ook bij ons glijden veel paarden vaak, ik moet eerlijk zeggen dat Lady er niet zoveel last van heeft, maar vooral anderen hoor ik er vaak over. Af en toe glijdt ze weleens door, maar niet extreem vaak en als ze al glijdt is het vlak voordat de hoefsmid weer komt/moet komen. Lady heeft zowel rondom als alleen voor op ijzers gestaan en dat maakt geen verschil. De stapmolen (beton..) gebruik ik nooit bij ons op stal, maar dat zou ik ook niet doen als er wel zand in lag eigenlijk, dan loop ik zelf wel rondjes
phannie schreef:een betonnen vloer in de stapmolen???? zo gaat je paard toch zeker naar de knoppen? tjee....

DaphneL schreef:Als ze allemaal keurig op een hoekje staan dan kan een paard wel wat hebben, maar als ze al niet netjes naast elkaar staan op het moment dat een paard zich uitschudt (voetje op rust, voeten schuin voor elkaar..) dan staat hij sowieso niet zo stevig meer en al helemaal niet als hij dan nog eens gaat schudden. Dat paard gleed dus met z'n kont op de grond, hij lag niet plat op z'n zij, maar dit was wel genoeg
En ik blijf erbij dat het ook wel paardafhankelijk is, zoals ik al zei, mijn paard glijdt praktisch nooit uit, die gaat eerder op haar eigen voeten staan waardoor ze niet meer stevig staat. Terwijl andere paarden regelmatig uitglijden.
En ik zie een flinke spelfout in m'n vorige berichtje