Ik ben op dit moment mijn 3,5 jarige arabier aan 't inrijden. Ik doe 't heel rustig aan. Hij pakte tot nu toe alles heel goed op dus, zadel, hoofdstel etc geen probleem. Hij heeft nog nooit gebokt terwijl ie het zadel op had. Erop zitten ook geen probleem. Verder aan de hand en aan de longe gestapt en gedraaft en dit ging allemaal super. Hij vond niks eng of raar en deed alles hartstikke rustig.
Maar toen wilde ik wel 's los door de bak stappen. Daar begint dus het probleem; hij gaat stilstaan of achteruit lopen en ik krijg 'm met geen mogelijkheid voorwaarts. En sturen begrijpt ie ook niks van. Maar sturen dat komt wel. maar dat niet voorwaarts willen...Hebben meer mensen dit probleem gehad en wat hebben jullie gedaan om 't op te lossen? (hij heeft trouwens ook een tijdje gestaakt met longeren maar dat doet ie nu niet meer)
P.S Ik heb nu wel elke week NH les en we doen dus veel grondwerk, dubbele longe, lange lijnen etc. om hem het sturen e.d vast aan te leren. Zij gaat me ook helpen met rijden maar ik zou nu al graag wat tips willen.