Dilemma; merrie verkopen+ongeboren veulen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Dilemma; merrie verkopen+ongeboren veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 21:13

Nancy, 1 van mijn merries, heb ik een aantal weken terug verkocht.
Ik zou haar nog laten scannen en ondanks dat ik het zeer zeker verwacht had dat ze drachtig was ben ik toch altijd weer een beeje in een jubelstemming.
Het veulentje is bij de nieuwe eigenaren meer dan welkom, punt alleen is dat ik nog vreselijk twijfel of ik het veulen ook kwijt wil.
En dat klinkt nou juist weer zo dom, ik doe pony's weg omdat ik er teveel heb en dan nu dit weer. Diep in mijn hart wil ik het veulentje er gewoon bijgeven, ze krijgen een superthuis en ik gun het de nieuwe eigenaren gewoon, en daar had ik me ook bij neergelegd.
Punt is nu dat mijn collega er vandaag weer over begon, dan ga ik toch weer twijfelen. Wat als het een merrie is.. Wat als ie geweldig leuk is..
Maar aan de andere kant, 4 pony's vind ik meer als zat en verkopen vind ik gewoon moeilijk.

Wat zouden jullie doen, gewoon het veulen "bij de merrie geven" of het veulen terugwillen.
Overigens gaat het om een minishet met welliswaar vreselijk leuke gangen maar geen papier.

Naomi21

Re: Dilemma; merrie verkopen+ongeboren veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 21:20

Heb je de plek, tijd, en middelen over voor t veulentje straks?
Anders zit je iid alsnog met 1 pony "teveel" dat schiet iid niet op .

En als het n hengstje is? Wil je t dan ook nog houden?

Persoonlijk zou ik t veulen "meegeven", vooral als ik weet dat die t zeker goed krijgt en ik al paardenspul genoeg zou hebben

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 22:50

Mee geven...er zijn zoveel leuke paarden op de wereld, en als die mensen er goed voor zijn wat maakt het dan uit?

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:37

Als ik het goed begrijp heb je je merrie al verkocht aan mensen die weten dat ze drachtig is. Lijkt mij dat ze er dan op rekenen dat ze het veulen er ook bij krijgen.

Die mensen lopen nu het risico dat er wat met hun merrie gebeurt als er iets mis gaat met de geboorte, Hebben extra werk en kosten als het veulen geboren is en dan zouden ze het na het afspenen aan je terug moeten geven? Lijkt mij een beetje rare gang van zaken.

Bovendien zit je dan weer met een extra pony terwijl je deze juist wilde verkopen omdat je er al genoeg had.

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:23

Je hebt je merrie weg gedaan omdat je teveel pony's hebt en dan denk je erover om het veulen te houden?? Waarom heb je dan niet de merrie gehouden en verkoop je het veulen? Te veel = te veel

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:59

Je weet wat ik zei .
Gewoon mee geven, je hebt er genoeg en er komen er nog genoeg. Met deze heb je nog geen moeite om hem 'weg te doen'(als je het nu al zo kan noemen).

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 20:52

Ze zijn inmiddels samen verkocht.