zadel met ingebouwde voorsingel laten vermaken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pilou

zadel met ingebouwde voorsingel laten vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 20:08

Heeft iemand dit weleens laten vermaken? Dus nu komt de eerst singelstoot achter de knie wrong vandaan maar kan je die ook weer ''gewoon'' laten maken zodat je zadel beter gaat liggen. Het gaat om een Passier zadel.

Wat zijn de voor en nadelen van een ingebouwde voorsingel? Als ik hem nu aansingel komt het zadel achter omhoog en dat klopt natuurlijk niet. Het lag eerst goed, maar nu 1 jaar later dus niet meer..........

En weet iemand hoe het zit met zwaartepunten van een zadel, sommige hebben dat meer achterin en anderen weer voorin. Wat zijn hier de voor- en nadelen van? Alles zal vast ook te maken hebben met de bouw van je paard. Maar hoe weet je wat je moet hebben?

loontje

Re: zadel met ingebouwde voorsingel laten vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:41

Mijn voorsingel is van de week ook ruim een cm verlegt(moeilijk gebouwd paardje)Dus mogelijk is het zeker.
Om er helemaal zeker van te zijn wanner hij goed ligt kan je het beste een zadelmaker erbij halen.Althans zo denk ik.
Je kan natuurlijk ook gewoon naar een winkel gaan je verhaal uitleggen en dan kijken wat ze doen maar die kunnen zo niet oordelen hoe je paard gebouwd is.

Dat hij nu niet meer goed ligt zal komen doordat je paardje veel kan veranderen in een jaar tijd.

Voor en nadelen over het zwaarte punt heb ik niet voor je het is maar net hoe je paard gebouwd is.Mijn Zadel hebben ze helemaal aan moeten passen aan me paard maar ook aan mij.

Dus mij lijkt het wijst om even de zadel maker te bellen.

harnessmaker

Re: zadel met ingebouwde voorsingel laten vermaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 21:55

De singelband waar je stoot aan zit gaat over de boom heen, dus tussen zittingfoam en boom. Bij verleggen hoeft het zadel , lees zitting, niet los. Je kan de band eenvoudigweg verschuiven. Het aanbrengen van een nieuwe singelband is iets wat ik regelmatig doe maar dat kan maar zelden zonder de zitting los te halen. Een nieuwe band inbrengen is tijdrovend en zeer secuur werk wat niet iedere zadelmaker kan of wil doen. Helaas zitten er hoge kosten aan.
Mijn advies: zoek een zadelmaker of winkel met zadelmakerij want een reguliere winkelier zal dit ook moeten uitbesteden. ( regelmatig bij mij...)