bumper kleef-paard (fjord)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

bumper kleef-paard (fjord)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 17:56

Ik rijd meestal met z'n 2e buitenritten.
dan kun je netjes naast elkaar rijden, geen probleem.
En anders rijd ik voorop, dan is er ook geen probleem.

nou had ik van de week een bosrit (was erg leuk trouwens) met medere ponys en paarden en 2 karren. Dit was op de heenweg geen probleem.
Alle paarden hadden nog veel energie en liepen netjes door, later in de rit (t was een rit van 3 uur) werden de andere paarden moe maar mijn fjord natuurlijk niet (wat ik eigenlijk wel had verwacht omdat ze niet zo'n goede conditie heeft) en toen zat madam de hele tijd op de kont van de andere.
en afstand houden hó maar,
weer 5 meter afstand en zoefzoef was ze weer bij. Ze reageerde nergens meer op, stappen kreeg ik niet voor elkaar omdat er een ander paard op mn kont zat en harder kon dus ook niet (en wouw ik ook niet)
wat moet ik hier nou aan doen? en ander bit (waar ik geen voorstander van ben omdat ik denk dat het niet helpt) of een andere manier?

hebben jullie tips?
normaal buitenrijden is dus geen probleem ...

alvast bedankt

cissy

Re: bumper kleef-paard (fjord)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:57

ze vondt het blijkbaar erg leuk in het bos!
als je niet zo vaak met zo'n groep weggaat dan is het toch geen probleem als ze verder met buitenrijden wel braaf is?
Jouw paardje heeft gewoon meer energie gehad dan de anderen en wilde lekker doorwandelen, ik zou het lekker zo laten of je moet elke week naar het bos willen gaan. Dan kun je altijd nog aan een martingaal gaan denken bijvoorbeeld of voorop gaan rijden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 16:02

Ik zou er denk ik ook niet iets aan gaan doen. Normaal heb je geen problemen, je paardje was gewoon lekker fit en wilde doorlopen...

r3nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 16:47

toen ik mijn pony kocht reed ik ook eerst een paar keer mee met buitenritten. toen plakte die ook heeel erg aan zijn voorpaard.
Met een kleine groep rijden lukte trouwens makkelijk.
Nu lukt het ook makkelijk. Misschien omdat mijn fjord aan mij moest wennen,
maar misschien ook omdat hij het niet was gewent?
als je vaker in een grote groep gaat rijden went hij er vast wel aan.
Een ander bit zou ik alleen doen als hij altijd zo doet, ook als je alleen rijdt!
succes!

kyarossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 07:41

Heey Roos hetzelfde probleem heb ik ook gehad met Kya.. Vaag dat dat lieve fjordje gaat bumperkleven erg irritant he!! Ik zou ook niets weten wat je kan doen als ik het had was Kya meestal hyperactief, behalve als ik zelf voorop reed.. Zie je wel weer, succes!