Leren rijlaarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liena

Leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 17:33

Hoi allemaal,

Ik heb gisteren na 5 jaar gestopt te zijn weer mijn eerste paardrijles gehad.. (heb nu dus ook gigantische spierpijn... dat was ik weer vergeten hoeveel 'pijn' zo'n eerste les weer kan veroorzaken).

Nu heb ik nog mijn oude paardrijlaarzen gedragen, maar deze zijn mij iets te krap geworden aan de kuiten. Deze laarzen zijn gewoon van rubber.

Ik zat er aan te denken om leren rijlaarzen te kopen, omdat deze gewoon langer meegaan en het mij ook fijner lijkt te zitten.

Nu was mijn vraag: waarmee rijden jullie en waarom?

En de volgende vraag: wat kun je het beste doen? nieuwe laarzen of tweedehandsjes? (ook even met kosten inachtnemend.. ben nog maar een student )

Marrepar

Re: Leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 17:45

Ik rijd met leren, vind ze echt superfijn zitten, kan mn benen ook veel stiller houden

Tja ik heb nieuwe gekocht maar als je 2e hands wilt dan moet je wel de goede maat nemen natuurlijk.. dus eerst laten opmeten bij een paardenzaak denk ik?

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 17:56

ik heb 2e hands gratis ,want ze waren van een tante van mij:D, maar ze zitten heel lekker

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 17:59

Ik had eerst ook rubberen van Aigle maar nu heb ik leren en ik merk dat mijn benen stiller liggen en ze zitten een stuk lekkerder dan rubberen.(als ze uitgelopen zijn dan he)

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:01

Ik rij met leren omdat het op wedstrijd veel netter staat en het rijdt ook een stuk fijner dan met rubber laarzen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:17

Ik heb ook leren laarzen, tweedehands (ook arme student ).
Als je toch nieuwe laarzen moet hebben zou ik zeker gaan voor leren, desnoods tweedehands. Die van mij waren al ingelopen en alles, dus dat was aantrekken en rijden maar .

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:17

ik heb ze ook en het is veel netter maar als je alleen afentoe lest zou ik gewoon rubberen nemen, veeeeel goedkoper succes ermee

Liena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 18:24

hebben jullie nog tips voor goedkope nieuwe, mooie leren laarzen?? Ga namelijk morgen shoppen in de ruiterzaak

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:31

Ben je weer van plan fanatiek te gaan rijden dan?

anders ben je al snel zo´n 200 euro kwijt voor paar leren laarzen

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:32

minstens!! uhm nee.. sorry

Liena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 18:42

Ja, ik weet het

Jammer dat alle mooie dingen altijd zo duur zijn he?

Ik ben nou weer bezig met alles weer opnieuw oppikken in de manege. één keer per week. Volgend jaar als ik klaar ben met mijn studie en aan het werk ben wil ik graag mijn eigen paard, die kan ik bij mijn oom stallen, dus dat is ideaal. Dan ga ik dus veel rijden.. ik zou het dus jammer vinden om mijn geld nu uit te geven aan rubberen laarzen terwijl ik volgend jaar veel ga rijden.

Ik heb trouwens een paar laarzen gezien van Harry's Horse van €149,- op www.allesvoorjepaard.nl.

Wat vinden jullie van deze laarzen? kan dat wel als vrouw of vinden jullie dat te 'stoer' ?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:50

Leren vind ik ook fijner zitten, zijn wat steviger en je kunt je benen inderdaad netter houden.
Zitten natuurlijk ook wel nadelen aan, zo hebben niet alle leren rijlaarzen een rubber zool en moet je ze natuurlijk goed onderhouden.
Verder kun je gerust tweedehands laarzen kopen op marktplaats zijn er genoeg te vinden en echt niet alleen de afgetrapte hoor!
Het makkelijkste is om zelf even je kuitmaat te meten en de lengte van je been, dan weet je van te voren of het zin heeft om ze te gaan passen
Nieuwe laarzen zijn nou eenmaal heel duur!

Liena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 19:54

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik denk er nu dus aan om die van Harry's Horse even te gaan bekijken in de ruitershop..

Wat vinden jullie van deze laarzen? Ik heb niet de bedoeling om wedstrijd te gaan rijden, maar ik wil er ook niet al te lomp uit zien..

Kunnen deze laarzen dan?

johno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:56

ik rijd met leren laarzen op wedstrijden en thuis met chaps.
Anders moet je even kijken op www.rijlaarzen.nl dat is van Huet in houten en die hebben soms scherpe aanbiedingen.

Liena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 20:00

Ik weet mijn maat niet echt.. en ik zou ze het liefst toch aanpassen.. en niet via een internetwinkel doen..

Had daar inderdaad al gekeken!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:04

Vind de laarzen opzich wel kunnen vind ze niet TE lomp hoor
Maar denk niet dat je er dezelfde steun aan hebt als de normale leren laars, maar omdat je toch niet echt super fanatiek rijd (en geen leren laarzen gewend bent) lijken ze mij wel geschikt hoor

Liena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 20:05

en ik ga geen wedstrijden rijden dus ze hoeven ook niet perfect aan eisen te voldoen ofzo! Wil gewoon lekker rijden met fijne laarzen

Ga toch morgen maar eens kijken

Heb jij (of iemand anders) nog tips voor goede leren laarzen die niet al te duur zijn?! (niet duurder dan 250)

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:15

ik rij sinds kort ook met leren laarzen(cavallo piouette ofzoiets ze zijn wel boven jou budget) ik vind het echt geweldig, wil niet anders meer, ik heb ze nieuw gekocht, je moet ze gewoon even in lopen ofja "inrijden"

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:45

Wat betreft die HH laarzen, ze lijken sterk op de Mountain Horse High rider, die heb ik als vrouw zelf ook aan mijn voeten en kan nou niet zeggen dat ze lomp zijn!!
Het zijn wel fantastische laarzen.
Als je echte leren laarzen wilt is het verstandig om je maten op te laten meten bij de ruitersport zaak, als je dit laat doen ben je absoluut niet verplicht lqaarzen te kopen.
Maar dan kan je bv. ook een keer op marktplaats kijken naar 2de hands laarsen. Deze zijn 9 op de 10 ook nog gewoon goed en kosten een stuk minder als nieuwe!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:54

Ik heb ook leren rijlaarzen sinds 1 jaar! ze zitten perfect. nieuw gekocht, et grote korting, omdat het een afwijkende maat was (heb ik natuurlijk )
ze geven heel veel steun, veel meer dan ribberen rijlaarzen, en ze staan natuurlijk netter en mooier! (dressuurboog )
maar rubberen rijlaarzen zijn veel makkelijker te onderhoude, en zijn veel goedkopen...je moet dus maar overwegen
op www.rijlaarzen.nl staat het merk New Market, en die verkopen ook nieuwe, op maat gemaakte laarzen voor een lage prijs!

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:18

ik heb inmiddels mijn tweede paar leren zijlaarzen al en ze zitten fantastisch! ik wil nooit meer anders, hiervoor had ik van het merk equin, iets goedkoper en nu heb ik petrie elegance.. wel prijzig maar zoooo fijn!

als je geen wedstrijden gaat rijden dan kunnen die van hh prima volgens mij. als ze lekker zitten heb je er vast leuke rijlaarzen aan!

succes met kiezen!

BlueLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 13:01

hoi ik had ook dezelfde vraag als jou..
Heb daarom ook n topic hierop staan
WELKE LEREN RIJLAARZEN???
miss staan er nog tips bij voor jou..
veel succes met zoeken van goede rijlaarzen...

groetjes

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:47

Ik rijd met leren. Vind ze veel fijner zitten en kan mijn been er toch een stuk stiller mee houden.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:07

Tozalin schreef:
op
www.rijlaarzen.nl
staat het merk New Market, en die verkopen ook nieuwe, op maat gemaakte laarzen voor een lage prijs!

Ik heb mijn laarzen ook bij Van Huet (www.rijlaarzen.nl) vandaan. Super fijne leren laarzen, en niet te duur. Ik heb Epsom laarzen. Ik heb ze nu dik een jaar en ik vind ze erg fijn.

Liena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 08:17

Hoi allemaal! Allemaal heel erg bedankt voor de tips!

Ik heb gisteren mijn eerste paar leren rijlaarzen gekocht!

Aangezien ik alleen maar ga recreatierijden en geen wedstrijden ga rijden heb ik Mountain Horse High Riders gehaald! Ze zaten/zitten meteen heerlijk!