wie bedriegt nu wie?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

wie bedriegt nu wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 15:43

Ik heb een pony gekocht. Na een keertje te hebben gekeken was ik tot het besluit gekomen, ik wilde haar hebben, het is een moeilijke pony, niet makkelijk met rijden en zuur op stal, die teven lucht zuigt. De pony is niet gechipt, maar verder netjes verzorgt.

Nuy werd ze gister gebracht en zou ik 250 euro aanbetalen (van de 500) waarvan een gedeelte op me rekening stond en ik dus eventueel ter plekke kon overmaken. Maar daar deed ze al heel moeilijk over omdat ik de zooi beetje zou bezodemieteren zegmaar, niet letterlijk gezegt maar kwam het op neer. Want ik had het vanmiddag voor de pony er was al moeten overmaken. Inneens kwamen er uit alle hoeken geld tevoorschijn en kon ik ipv 100 175 euro alvast meegeven. Toen ze weg was opende ik me rekening en stond er ineens heel veel geld op dankzij lieve bokker! die me spullen hadden gekocht. ik dus gelijk maar de andere 325 euro ook overgemaakt.

Over de pony zelf:
Het zou een gezonde pony zijn, en hoe ze was wist ik, heb er jaren op gereden, maar goed das mijn eigen keus. Maar ik zou haar in geen geval terug mogen doen naar de vorige eigenaren, niet dat ik dat snel zou doen, maar dat mocht niet. Ik mocht haar ook niet terug doen bij verborgen gebreken want die had ze niet. Daarnaast had ze een verdovend middel gehad zodat ze rustig zou zijn op de trailer.

Over het tuig:
Ik zou het oude zadel erbij krijgen en een hoofdstel, dit heb ik ook gekregen alleen was de singelstoot afgebroken. Maar dat kon ik laten maken had ze bij de andere ook gedaan. De andere singelstoot is ook al voor 1/3 gescheurd, en het zadel en hoofdstel zien er zeer slecht onderhouden uit. het hoofdstel zou volgens haar van een meisje komen die de pony deed, maar meisje dat nu bij mij op stal staat en daar heel lang veel en vaak geweest is zei nee, ik denk dat het het hoofdstel is van sanny, uit de kist. sanny is al een aantal jaartjes dood, dus dat zou kunnen, maar waarom dan een leugen, vind het juist leuk iets van sanny te hebben. Het zadel zat helaas ook geen singel bij, dus dat gaat me ook nog wat kosten.

Ik ben eg blij met de pony, alleen wordt van deze situaties erg onzeker, maar wie bedriegt nu wie, zij liet het er opneer komen dat ik haar zou bedriegen zegmaar, hoewel ze jarenlang geld aan me heeft verdient met lessen, ponykampen en knutselmidagen. En de pony aan andere aangeboen voor 300 euro en 700 gulden heb ik aardig veel voor betaald..... Ik weet het even niet meer.

Urielle

Re: wie bedriegt nu wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:47

Ik mocht haar ook niet terug doen bij verborgen gebreken want die had ze niet
Dit klopt al niet want jij bent altijd gerechtigd om die pony terug te brengen bij verborgen gebreken

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:48

Ik vind je verhaal een beetje warrig. En of je over bedriegen kunt spreken............er komt geen duidelijk bedrog uit je verhaal naar voren, alleen een paar vage afspraken.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 15:50

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:56

ik zou er niet al teveel over nadenken en gewoon lekker gaan genieten van je nieuwe pony

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:58

Wat is het probleem precies dan En als jij gewoon hebt ingestemd met haar afspraken, is het toch geen bedriegen? Snap niet zoveel van je verhaal.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 16:02

het probleem is dat ik me nu vreselijk schuldig loop te voelen. Dat ik het geld niet had enzo, en me er dus absoluut niet zo lekker om voel.

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:06

Ik begrijp wel dat je het allemaal een beetje vreemd vindt, maar ik snap dan niet dat je hem wel hebt gekocht. Als ik er geen lekker gevoel bij zou hebben, zou ik hem ook niet kopen, er lopen zat andere paarden rond. Maargoed, je hebt het wel gedaan en je bent er blij mee dus veel plezier met hem!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:25

Ik denk ook niet dat je van bedriegen kan spreken, idd eerder vage afspraken.
Normaal overhandig je het geld of in 1 keer en je maakt duidelijke afspraken waar beide zich aan houden om de rest over te maken, of voordat de pony wordt gebracht helemaal overmaken.
Makkelijkst vind ik toch gewoon handje contantje en het halstertouwtje overpakken

Voor 500 euro kan je dnek ook niet al te best tuig verwachten, dus dat was ook redelijk voorspelbaar.
Dat ze er niet helemaal eerlijk over is is idd niet netjes, maar ja, dat zijn er zoveel niet

Zou me er zoals gezegd niet al te druk over maken en lekker gaan genieten.

Veel plezier met haar, ze ziet er lief uit op de foto's.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 16:32

Nouja oud oke, maar had toch gehoopt dat het wel bruikbaar was geweest tot ik voor nieuwe had gespaardt. Zoals ze zei je krijgt het oude zadel erbij, maar daar rijden ze haar nu ook gewoon mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:47

500 euro is toch een helemaal niet slechte prijs als ik die pony zo zie ? Hoe groot is ze ?

Nouja jammer van het zadel als je er meer van verwacht had , maar het is zonde om je plezier om haar daardoor wat op te achtergron te laten raken , gebeurd is gebeurd , je kunt er weinig meer aan doen , accepteer het en geniet van het beestje

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 18:58

ja dat ga ik dan maar doen
Ze is 11

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:05

Hihihi hoe groot is ze?
Ze is 11

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 20:09

ow sorry 1,38 ongeveer.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 21:25

Ik lees hier niet over bedrog, alleen een warrig verhaal over afspraken waar je zelf mee bent ingestemd.
Voor 500 euro mag je je handjes dichtknijpen hoor!
Een gezonde beleerde pony én tuig erbij!
Geniet ervan!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 21:47

rommelige afspraken en geen goede communicatie , zo komt het over.

tsja als ik als verkoper van een lastige maar gezonde niet al te oude pony ook niet het bedrag krijg zoals in eerste instantie is afgesproken, dan zou ik ook niet al te happy zijn. Elk verhaal heeft 2 kanten, ook dit verhaal.

veel plezier met je pony

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:39

Tsja, ik heb zelf ook te maken met dit soort dingen..

Pony voor echt helemaal niks verkocht als ruin.. bleek een klophengst te zijn.

Pony als ingereden, mak en papierloos gekocht. Pony was amper handelbaar en al zeker niet te berijden toen ik daar kwam helpen (ze hadden hem toen nog maar kort) En ik ben er achter gekomen dat hij wel een nummer in de lip heeft, dus achtergehouden papieren?

Lijkt me sowieso ook erg vaag dat je haar niet terug mag geven.. als ze er zo zeker van zijn dat ze niets heeft.
Heb je het tuig ook niet gezien voordat je het kocht?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 20:28

nee geen tuig gezien, beetje geprobeert te bekijken, en zag er bruikbaar uit, maar hoofdstel zag ik niet hangen. Nouja het gaat supper goed met de schat. nog geen lucht gezogen, makkelijk te pakken in de wei en braaf met rijden vandaag.