Op vakantie, wat doe je met je paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pauline1969

Op vakantie, wat doe je met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 15:15

Als je op vakantie gaat, neem je dan je paard mee?
Gaat je paard logeren? Komt er iemand in je huis? Heb je een goede verzorgster, kortom hoe regelen jullie dat?
Oja, neem je nog bepaalde voorzorgen, telefoonlijstje of zo
Blijf je in Nederland of zelfs thuis, vanwege je paard of heb je het zo geregeld dat het vertrouwd is om toch die verre vliegreis te maken?
groetjes Pauline

ElCamino

Re: Op vakantie, wat doe je met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:19

ik ga echt niet weg zonder mijn paard !! Stel dat er iets gebeurt en een moeilijke beslissing genomen moet worden!! Brrrrr...
Daarom ga ik al 12 jaar met mijn paard en een groep mensen op vakantie in eigen land. We gaan naar de Veluwe. naar de Paalhoeve in Kootwijk. Daar zitten we met zo'n 15 tot 20 man (met knollen) op de camping, in het hotel etc en maken elke dag ritten over de Veluwe. Erg leuk. Ook met blessures gaat hij gewoon mee en regel ik een ander dier om te rijden. Ik ga echt niet weg zonder hem !!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:36

Ik ging zelden op vakantie en als ik ging regelde ik dat een vriendin of familielid die veel verstand had van paarden mijn paard verzorgde, die dan lekker vakantie kreeg die week op de wei.
Kennissen van me brachten hun paard trouwens een weekje onder bij hun instructeur om daar bijgetraind te worden, dat vond ik ook een goede oplossing.
Ik liet altijd mijn telefoonnummer achter, veearts moest bij de geringste twijfel gebeld worden en ik had geregeld wie het paard kreeg mocht ik doodgaan bij een vliegtuigongeluk.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:40

De staleigenaar houd haar dan voor me in de gaten.

Hij heeft 25jaar ervaring in de paarden dus ziet gelijk als ze iets heeft..ze stond deze zomer lekker 2weekjes in de wei met haar vriendje en heeft lekker ook dr vakantie gehad..

Maar de paarden staan ook achter het huis van de staleigenaar en hij verzet iedere avond de wei en ze hebben automatisch drinkbak.

Wel geef ik het nr altijd van mn ouders die hij dan kan bereiken mocht er iets zijn..

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:42

ik moest ook in de vakantie 2 shetjes vz want de eigenaren gingen op vakantie dat ging wel heel goed was niks gebeurt ( en een zo'n pony wou nog wel eens steigeren met hoeven/ was dan wel een shetje )
verder ging alles goed

idee: misschien idee je paard mee te nemen of dan door die vz te laten vz
( wat je zelf het beste lijkt )

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:43

De eigenaresses van mijn verzorgpony's zorgen ervoor, en mijn beste vriendin en haar vader.

Ga best vaak op vakantie, deze herfstvakantie en de kerst ook. Ik mis me paard wel, maar ik weet dat hij goed verzorgd wordt!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:46

Ze wordt gewoon verzorgd door de staleigenaar, en verder heeft ze gewoon vakantie... Ze hebben mijn mobiele nummer dus ze kunnen me altijd bereiken als er wat mocht zijn...

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:52

Indy wordt verzorgd door mijn bijrijdster en een vriendin van me. Die mogen ook gewoon rijden. En de dagen dat zij niet kunnen heeft ze gewoon vrij en wordt ze heel goed in de gaten gehouden door de staleigenaren.
Ik laat altijd een heel lijstje met telefoonnummers achter, en zorg dat ik niet langer dan een week weg ben.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:59

Die worden verzorgd door mijn verzorgster, die ken ik heel goed en weet dat ze niet beter verzorgd kan worden dan door haar. We hebben ook nog een beheerder op de wei lopen en als er iets niet goed gaat is dat de eerste die de VA belt. Ik ga wel op vakantie hoor, absoluut geen probleem mee

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:01

Ik heb een goede vakantieverzorger en daarnaast erg oplettende stalgenoten en een stalhouder .

Er zal dus niet snel iets raars met knollie gebeuren als ik op vakantie ben .

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:10

wij gaan toch wel een paar keer per jaar op vakantie, en eigenlijk altijd naar het buitenland, meestal toch wel uurtje of 6 of langer vliegen, en mijn instructrice (lichte tour) rijd haar dan. ga ik bijvoorbeeld maar een weekendje weg, rijd marieke haar 1 keer en de andere dag(en) vrij. zo heeft mijn paard ook nog een beetje vakantie

de stal eigenaar heeft zowizo het nummer van mijn ouders,thuis en mijn 06, ook nog van mijn oma

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:16

als ik op vakantie ga (wat nooit langer dan 1 of twee weken is) dan houden de mensen bij ons op stal sam in de gate, en geef ik sam vaak ook even rust...mijn moeder is dan zo lief om sam af en toe wat lekkers te brengen

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:18

Als ik op vakantie ga heeft mijn paard ook vakantie.
De laatste keer heeft ze drie weken op het land gestaan, zorg dan wel dat ik in die peridoe wegga zodat ze genoeg vrijheid etc. heeft.
Hele dagen stilstaan op stal is natuurlijk niet de bedoeling.

Op stal houden ze haar dan in de gaten, hoefjes nakijken, aai geven en verders niets.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:22

Ik heb mijn zusje als backup, mijn zusje heeft mij.

En als we er allebei niet zijn, dan hebben we altijd nog oplettende stalhouders en stalgenoten.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:19

ik ga niet zoveel op vakantie omdat ik men paardje moeilijk kan missen... maar als ik zo voor 2 of 3 dagen eens wegga of 1 keer per jaar wat langer dan wordt ze goed verzorgt op de manege...
vriendin van me rijd er dan mee en de kindjes kuisen haar elke dag enzo... ze wordt er echt verwend. komt zeker niets te kort

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:39

De staleigenaar en dochter zorgen dan dat Pareja buiten komt en een schone box heeft. Ben hier erg blij, voorkomt een hoop problemen en hun hebben onwijs veel ervaring in de paarden.

Ik wil graag in de toekomst samen met haar op vakantie..

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:10

Memuska wordt dan verzorgd (voeren, stal uitmesten, hooi en water) door de eigenaars van Maykel - net zoals ik voor Maykel zorg als zij weg zijn. Vorige vakantie zijn we samen vijf dagen weg geweest, dan hebben onze beider ouders er voor gezorgd, dwz voeren en stal. Met Memuska wordt niet gereden als ik er niet ben.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:11

mijn paardje heeft dan ook vakantie,in de winter zet iemand haar voerdag los en weer binne en zomers lekker het land op

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:24

ALS dat al gebeurt...komt er iemand in huis(en er zijn maar 3 mensen die daarvoor in aanmerking komen, mijn moeder, KellyenXena en Alex een goede vriend van mij)...met een zeer uitgebreide beschrijving van wat ze allemaal moeten doen!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 21:09

Als ik op vakantie ga, krijgt mijn paard ook vakantie.
Die hoeft dan dus niet getraind te worden o.i.d.

Mijn paard staat op een pensionstal.
De staleigenaar 'zorgt' tijdens mijn vakanties voor mijn paard.
Dat houdt in dat ze elke dag buiten wordt gezet en weer naar binnen gehaald, en bijv. dat er bij slecht weer een dekentje op gelegd wordt.

Ik kan er gelukkig goed op vertrouwen dat de staleigenaar mijn paard goed in de gaten houdt, en tijdens mijn afwezigheid mag hij ten alle tijde de dierenarts bellen, voor wat dan ook.
Ik ben altijd in het buitenland op vakantie dus er kan toch niet, of moeilijk, met mij overlegd worden over dat soort dingen.

Ik vind 2 weken zelf wel zo'n beetje de maximale vakantie periode, ten eerste omdat je dan al een maand training kwijt bent vanwege het afbouwen, 2 weken vakantie en weer rustig opbouwen, en bovendien vind ik 2 weken 'paardloos' ook wel weer genoeg .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 07:13

Lisa_Melody schreef:
Ze wordt gewoon verzorgd door de staleigenaar, en verder heeft ze gewoon vakantie... Ze hebben mijn mobiele nummer dus ze kunnen me altijd bereiken als er wat mocht zijn...

Idem bij mij. En normaal haalt hij de drollen er toch al uit (of k doe het als hij het nog niet heeft gedaan) en compleet leeghalen moet ik zelf doen. Als ik op vakantie ben doet hij dat ook wel een keer. Meestal ben ik een weekje weg, wel meerdere keren per jaar. En mijn paard? Die vind het prima, een weekje vakantie op zijn tijd!

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 07:40

Ik zorg voor opvang en dat ie wel doorgetraind word zodat ik na de vakantie zo weer verder kan gaan

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 07:55

Voor een paard is het ook wel eens fijn om een week of wat vakantie te hebben. Net zoals wij dat nodig hebben. Blijven ze lekker fris van in het koppie en eventuele kleine beschadigingetjes in het lichaam krijgen dan de kans om te herstellen. 't Is maar een tip.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 07:59

Ik ga gewoon op vakantie, liefst meerdere keren per jaar. Ik sta op een stal waar behoorlijk wat mensen rondlopen en daar regel je gewoon wat mee. En zo doe je dus ook hun paard als ze weg zijn. Dat regelt zichzelf. Van de zomer gewoon op het land gezet en dan kijkt een vriendin er elke dag naar, ging hardstikke goed.

Ik heb ook twee honden en ik probeer wel om bestemmingen te vinden waar ze mee naar toe kunnen. Vorig jaar echt naar Mauritius geweest, das heeeeel lang reizen en dat doe je een hond dus niet aan! Ze hebben heerlijk drie weken bij mijn vader gefeest met zijn hond......dus of ze nou zo slecht af zijn als ik op vakantie ben, daar plaats ik mijn vraagtekens bij!!!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:38

Mijn paard staat op pension, en als ik op vakantie ga zorgen ze daar voor mijn paard en een vriendin van me zorgt voor de nodige aandacht. Afhankelijk van wat ik wil rijdt ze hem ook, of heeft hij ook vakantie, net wat hij op dat moment imo het meeste kan gebruiken.