Uitrijdeken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tomboy0

Uitrijdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 21:54

Ik zit erover te denken om een uitrijdeken te kopen.
Maar zijn uitrijdekens eigenlijk wel nuttig? En hoe duur is een gemiddelde uitrijdeken?
Het lijkt me ook leuk om er een naam op te laten zetten, maar ik heb geen idee waar dat kan en hoeveel dat ongeveer zal kosten?

onley

Re: Uitrijdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:57

ik vind dat als je paard geschoren is een uitrijdeken super handig is maar als je paard gewoon zijn teddy vel heeft dan is het wel een beetje overbodig dat is mijn mening en kosten ik zou zeggen informeer eens overal en kijk op alle site's waar ze die dekens verkopen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:13

met losstappen heb ik op koude dagen een uitstap deken over zijn kont liggen. Zodra ik ga draven gaat deze eraf. Als je een waterdichte wil zijn deze duurder, maar een fleece is rond de 20 euro.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 07:23

Als je paard geschoren is idd wel,
als het binnenkort kouder is dan gooi ik mijn uitrijdeken er ook weer op tijdens het rijden

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 07:46

Ben het met Marrepar eens. De koste van de deken ligt aan wat jij wil voor een deken. Je kan namelijk ook gewoon een zweetdeken gebruiken en die over je zadel heen leggen. Dan kost het je niks.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 09:46

Een uitrijdeken vindt ik persoonlijk vooral handig als ik in de winter in de buitenbak rij of in een hele koude manege.
Bij het instappen gebruik ik hem om hem lekker op temp te krijgen.

En.. Vooral als ze goed gezweet hebben dan gebruik ik een uitrijdeken voor het uitstappen, als ik afzadel gooi ik er direct een zweetdeken op (zodat mijn winterdeken niet kletsnat word van binen) met (ligt eraan hoe koud het is) daar zijn winterdeken overheen.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 10:36

inderdaad Yvonniej zo doe ik het ook
ook wel als ik ze douche na het rijden omdat ze erg bezweet zijn, dan eerst de zweetdeken en daaroverheen de staldeken.

ik mag die dingen (uitrijdekens) wel weer eens opzoeken geen idee waar ik ze gelaten heb

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 11:10

ik gebruik altijd gewoon mijn zweetdeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 11:58

Uitrijdekens zijn niet alleen voor geschoren paarden. Maar ook juist voor paarden die onder dikke dekens staan, en dus een dun velletje hebben. Een uitrijdeken is uitgevonden, om niet gelijk in de kou te stappen als hij net zijn lekker dekens af heeft. Ik heb altijd een wollen uitrijdeken, vangt vocht op, en is ook nog eens lekker warm. Ik gebruik hem met instappen (dus ook onder het stapwerk) en daarna gaat hij eraf, ben ik klaar gaat hij er weer op. Zodat hij weer niet te snel afkoeld.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 12:57

ik gebruik altijd een gewone zweetdeken voor na de les in de winter als uitrijdeken.

Ik kom dan uit een binnenbak met een bezweet paard en moet dan nog een kwartier door de kou heen.
Daar gebruik ik m dus voor