Slaan tegen stalwand

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sjafrane

Slaan tegen stalwand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 19:33

Mijn Pony heeft een hele rare gewoonte. Ze slaat soms heel erg tegen haar stal wand. Ze is als volgt gestald. Ze staat met een fries naast haar. eigenlijk staan ze maar met zijn 2e. Als ik ga rijden blijft de buurvrouw alleen die dit geen enkel probleem vind. En als zij gaat rijden blijft mijn pony alleen die dit soms heel erg vind en de andere keer helemaal niet. en als ze het er niet mee eens is slaat ze tegen de stalwand.

Heeft iemand een idee om dit er uit te krijgen. ik heb al heel veel geprobeert en een andere stal is geen optie.

groetjes Sjafrane

missnynke

Re: Slaan tegen stalwand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 19:36

geen aandacht aan besteden, dit is ws. een manier vaan aandacht vragen, ook met een negatieve reactie krijgt ze de aandacht die ze wil....best wel merriegedrag

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 20:45

Je zou je pony dan wat hooi kunnen (laten) geven om haar af te leiden.
Ik zou in ieder geval de wand waartegen ze slaat met een rubber mat bekleden. Scheelt in ieder geval weer iets voor haar benen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 09:37

of een stuk van en vuilniszak tegen de muur hangen, dat maakt een gek geluid, veel paarden vinden het niet leuk en houden er dan mee op...

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 11:38

ellepel schreef:
of een stuk van en vuilniszak tegen de muur hangen, dat maakt een gek geluid, veel paarden vinden het niet leuk en houden er dan mee op...

heb ik nog nooit gehoord, maar is eigenlijk heel logisch.
denk ook wel dat het werkt.

Anders een rubbermat voor bescherming als echt NIETS werkt

Gr

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 12:28

rubbermat tegen de stalwand is niet alleen voor bescherming maar ik ook heel goed om het af te leren. als je de mat een paar cm voor de muur hangt slaat deze terug als je pony slaat.

je kan evt ook met een waterpisooltje om de hoek gaan staan. Elke keer als ze slaat spuit jij maar je pony heeft geen idee waar dat water vandaan komt.