Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maar dat is met palladiums denkik hetzelfde! Maar er zijn geloof ik echte paardrijschoenen te koop, dus misschien met je eens gaan kijken wat dat kost!
Sorry maar die jophur laarsjes vind ik zo
hihih daar ga ik echt niet mee over straat mert mn gymen wel, tis ook veilig gewoon een gladde zool allen als het heeft geregent schiet ik weleens uit de beugel
Ik wil stalschoenen gaan openn, hoe duur zouden die ongeveer zijn????????? doegiesssssssss

Marjolein schreef:met gympen rijden is best gevaarlijk er zit geen hak onder waardoor als je voet door de beugel glipt hij ook door glipt en niet op t hakje blijft haken (en dus om je enkel kan schieten, leuk idee als je valt dat je beugel om je enkel zit). ook stalen neuzen zijn niet aan te raden. als t paard dan op je tenen gaat staan en t ijzer buigt toch mee dan zit je lekker klem met je tenen wat me ook niet egr egzond lijkt.
het belangrijkste is dat je een zool hebt waar je redelijk wat grip mee kan uitoefenen en dat er een hakje onder zit. de veters kunnen onder de chaps zodat die niet in de weg zitten (en volgens mij was dat t belangrijkste) ik rij meestal met mijn mountainhorse schoenen en heel af en toe met waterdichte jodphurs, maar die zitten lang niet zo lekker.
lysie schreef:en hoe duur zijn chaps ongeveer?
maar wil je gede kosten ze wel 60 euro de meine zien er niet meer uit en ik heb ze nog maar een half jaar je kan ze ook niet wassen
maar ik ga goeie kopen
doegggggg
dan rijd ik met een 'normale' rijbroek en rijlaarzen. mensen vd manege herkennen me dan bijna niet trouwens, grappig!
, maar dat is heel persoonlijk. je zit ook lekker stevig in je zadel (leer op leer).
van onder de E100,- zit voor geen meter. mijn advies, leen eens goeie kwaliteit chaps van iemand, om het gewoon een tijdje uit te proberen.