Air bag voor ruiters

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Manowar

Air bag voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 22:04

Een tijdje geleden zag ik het op het nieuws en deze week voor het eerst gespot in Frankrijk: de air bag voor ruiters.

Zag er heel comfortabel uit en in theorie geen slecht idee. Heb de site www.hit-air.com/horse al bekeken, maar kan nergens een verkoopadres vinden of ergens de prijs achterhalen.

Iemand die hier meer van weet?

Sando

Re: Air bag voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 22:11

aha, dus vastklikken aan je zadel. Net zoiets als de "stop"van een Jet-ski..... Geen slecht idee... zou het echt helpen ? Zo`n vest zou in de zomer wel mijn rijplezier verminderen denk ik, maar als je lelijk terecht komt dan is het misschien wel de moeite waard. Zie mezelf er niet mee rijden, maar het idee is leuk.
Misschien iets voor mensen die jonge paarden inrijden ofzo ???

Manowar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 22:15

Inderdaad, afgekeken van het jetski principe. Het zag er alvast een stuk comfortabeler uit dan een doorsnee body protector. En doordat je de patronen kunt verwisselen ook nog te gebruiken na een doorsnee blunder (afstijgen zonder los te koppelen).

Zeker niet voor het alledaagse werk, maar ik veronderstel dat iedereen hier wel eens gevaarlijke toeren uithaalt. Voor cross country lijkt het veelbelovend.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 22:20

Ik heb ze al eens eerder op een site gezien. Leek me wel een goed idee. De prijs weet ik niet meer.. weet wel dat ik ze ongeloofelijk duur vond. Ik geloof iets in de 200 euro , maar weet niet of deze dezelfde prijs hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 22:22

er heeft hier al eens een link van gestaan.

Maar wegens de slechte zoekfunctie uieteraard niet terug te vinden verwacht ik.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 22:23

Denk dat dit helemaal gee slecht idee is. Ik ou ze zelf alleen niet dragen, omdat mijn pony gewoon niet zo gevaarlijk is. Maar als je paard erg wild is en je valt er regelmatig af zou ik het zeker over wegen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 08:45

Ziet er best leuk uit dat ding !

Lijkt me fijner dan een bodyprotector die altijd zo aanwezig om je heen zit.... dit is dan gewoon een vestje dat alleen de bescherming geeft als het nodig is. Leuk ding

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 08:47

Er staat op de site dat je er niks overheen kunt dragen. Voorlopig is het voor crossen dus niet geschikt, aangezien je dan altijd een nummerdrager om hebt. Ik vind het voor de rest wel een grappige uitvinding!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 09:56

Er staat op de site voor motorrijders dat er wel een rugzakje ofzo omheen kan , zoalng het maar niet ontzettend het opblazende gedeelte afknelt.

Hier trouwens de Nederlandse versie : http://www.airparka.nl/home.htm

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 10:05

WOW die prijzen... daar wordt je echt niet vrolijk van....
Ik zou ze zelf niet snel gaan dragen maar voor het inrijden van paarden ofzo is het misschien wel slim!! Alleen of je het dan nog kan betalen....

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 10:12

Tsja.. je kunt ze op die site dus ook wel bestellen!
Maar idd het is voor mensen die dagelijks jonge paarden inrijden hardstikke makkelijk, en dat ding gaat volgensmij wel jaren mee joh..

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 10:13

hahahaha ze bestaan dus echt!! wij hebben op stal lopen geinen voor als ik mijn jaarling ga inrijden over tigjaar... van nou zit ze er nog op, nu ligt ze er bijna naast, nu ligt ze er zeker naast... haha we hadden het al over secondenlijm en bodyprotectors maar daar kan een airbag dus ook bij nu

Zag er wel stoer uit maar of het echt helpt? en het lijkt mij inderdaad dat het in de zomer niet echt lekker zit beetje te warm

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 10:26

Ik zou het graag willen dragen voor de veiligheid maar er hangt een behoorlijk prijskaartje aan...

Manowar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 12:46

Oei, die prijs is inderdaad niet mis. Ook vervelend dat je er niets overheen mag dragen. Nochtans is hij wel bruikbaar tijdens normale crosstrainingen. Daar gebeuren bij mijn doorgaans de raarste dingen.

Naarmate die dingen meer en meer ingeburgerd raken zal de prijs wel dalen, zeker?

Mmmm, echt geen gekke uitvinding. Zie toch soms wel serieuze blessures aan nek en rug en dat zet je zelf aan het denken. Tot nu toe geen erger letsel gehad dan veel schaafwonden en blauwe plekken (afkloppen)

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:10

Waarom zou het niet voor de crosswedstrijden kunnen? Ok het nummer mag er niet over maar dan verplaats je het nummer toch naar je bovenbeen ofzo...principe steunkous of met klitteband of zo maar dan met een nummer die je erinschuift(denk aan die plartieke mapjes in een kaft met ringetjes...

Grinnik ik stel dus een kruising voor van een zo'n hoesje en een klitteband steunkous...

Ik vind het idee van zo'n air bag wel heel praktisch...

Behalve als je zo'n beestje hebt dat begint te bokken als je het zadel raakt Dan ben je immers nog niet vastgeklikt...

Zou zo'n ding trouwens niet een extra schrikfactor geven aan het paard of is het(bijna)geruisloos?

Die opblaasdingen moet je vervangen he... wat als je valt en je hebt geen nieuwe bij de hand? Kruip je er misschien niet meer op wat je dan weer bang kan maken...of je paard heeft DE mannier ontdekt om onder het werk uit te komen?

Maar misschien denk ik wel te ver... het idee is fantastisch iig.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:14

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:29

Dankje...

Manowar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 13:45

Ha bedankt voor de verwijzing.

Ik ben echt aan het overwegen om zo'n ding te kopen. Naarmate ik meer risico's durf te nemen in de paardensport zie ik ook steeds engere dingen gebeuren. In principe hoeft het maar een keer goed mis te zijn, nietwaar? En paardrijden blijft nu eenmaal een risicosport.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:50

Het meisje dat het andere topic gestart heeft, heeft er ondertussen eentje gekocht, dus je kan haar altijd een pb sturen om info

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:15

mmm....helaas 20 jaar te laat, had ik bij mijn schimmel vroeger wel kunnen gebruiken soms nu nog wel eens

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 23:58

Omdat er al een topic van drie pagina's over is (zie de link van Teigetje hierboven) verwijs ik daar graag naar.