Hoe en waar veewagen verzekeren (B-rijbewijs)?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Hoe en waar veewagen verzekeren (B-rijbewijs)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 21:58

Als er geen gekke dingen tussen komen, zijn wij binnenkort de eigenaar van 2-paardsvrachtwagentje voor B-rijbewijs uit 1988 (dus geen oldtimer) . Deze moet uiteraard verzekerd worden, maar dan komen we op de volgende vraag:

Hoe en waar kunnen we deze het beste laten verzekeren?

ikke

Re: Hoe en waar veewagen verzekeren (B-rijbewijs)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 09:05

Vaak werkt het goed als je hem bij je gewone auto verzekerd. Als particulier kunt je kwart-tarief op de wegenbelasting krijgen en de verzekering doet dan ook wat van de premie af, zeker als ze ook al een andere wagen van je in de verzekering hebben.
Sterkte met de rekening van de wegenbelasting }>

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 09:39

ikke schreef:
Vaak werkt het goed als je hem bij je gewone auto verzekerd. Als particulier kunt je kwart-tarief op de wegenbelasting krijgen en de verzekering doet dan ook wat van de premie af, zeker als ze ook al een andere wagen van je in de verzekering hebben.
Sterkte met de rekening van de wegenbelasting }>

Bedankt voor de tip. Met dat laatste gaat het wel goed komen hoor . Ik zal je nog een pb sturen als hij er daadwerkelijk is.

Ik kom met kwarttarief uit op 360,- euro per jaar aan wegenbelasting.

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 10:37

het kan ook zijn dat je onder de semi oldtimer verzekering valt.dat hadden wij ook toen hij nog geen 25 jaar was.
maar ik weet niet hoe oud de vrachtwagen moet zijn om daarvoor in aanmerking te komen.
dat kun je dan het beste eens navragen.
wij zijn bij anwb verzekerd die was echt het geodkoopste.
wij betalen 70 euro per jaar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 10:45

scoobydoo schreef:
het kan ook zijn dat je onder de semi oldtimer verzekering valt.dat hadden wij ook toen hij nog geen 25 jaar was.
maar ik weet niet hoe oud de vrachtwagen moet zijn om daarvoor in aanmerking te komen.

Met de ANWB heb ik andere ervaringen, maar goed, dat is persoonlijk. Het kan zinvol zijn om te kijken of de maatschappij een soort pre-old-timer verzekering heeft. Mijn Land Rover heeft dat ook, die is van '87. Niet alle maatschappijen doen eraan, dus even goed opletten! Overigens moet je wel de hoogste klasse km nemen, meestal 8000 of 10000km per jaar, je rijdt meer dan je zelf denkt!
Om je misschien jaloers te maken: de wegenbelasting van mijn vrachtwagen kost 61 euro per drie maanden (per jaar dus, met kwart-tarief).

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 12:41

ikke schreef:
scoobydoo schreef:

Met de ANWB heb ik andere ervaringen, maar goed, dat is persoonlijk. Het kan zinvol zijn om te kijken of de maatschappij een soort pre-old-timer verzekering heeft. Mijn Land Rover heeft dat ook, die is van '87. Niet alle maatschappijen doen eraan, dus even goed opletten! Overigens moet je wel de hoogste klasse km nemen, meestal 8000 of 10000km per jaar, je rijdt meer dan je zelf denkt!
Om je misschien jaloers te maken: de wegenbelasting van mijn vrachtwagen kost 61 euro per drie maanden (per jaar dus, met kwart-tarief).

We hebben net even bij Centraal Beheer gekeken, daar zitten we nu ook en krijgen we normaal 10% korting, maar we werden er nog niet wijzer van. Morgen zullen we even een paar verzekeringen bellen, dus als er verder nog interessante maatschappijen zijn horen we het graag .

@ikke: Jij maakt me zowiezo jaloers omdat je een C-rijbewijs hebt en ik niet .

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 14:07

Ziolette schreef:

Dat heb ik ook gewoon moeten halen, zoals iedereen, dus waarom zou jij dat niet kunnen? (voorop gesteld dat er geen lichamelijke beperkingen zijn)

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 20:00

ikke schreef:
Ziolette schreef:

Dat heb ik ook gewoon moeten halen, zoals iedereen, dus waarom zou jij dat niet kunnen? (voorop gesteld dat er geen lichamelijke beperkingen zijn)

Daar hebben we het al eens over gehad per pb , dat dat er lichamelijk hoogstwaarschijnlijk niet in zit voor mij .

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 12:02

Ziolette schreef:
Daar hebben we het al eens over gehad per pb , dat dat er lichamelijk hoogstwaarschijnlijk niet in zit voor mij .

Dat klopt, had even die link niet gelegd