Groeimiddel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Cubby_

Groeimiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 18:54

het klinkt misschien dom, maar ik heb een verzorgpaardje die heeft groeiachterstand en is nu ongeveer twee/ twee en half jaar maar over een half jaar/ jaar willen ze hem tog al in gaan rijden. Dus misschien weten jullie iets wat ik bij zou kunnen voeren zodat ie net iets harder groeit?

alvast bedankt

Qimm

Re: Groeimiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:55

Pokon (nee ik heb geen idee, denk niet dat er zoiets bestaat)

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 19:06

okeey,,ik dacht van als er ook voer is om je paard dikker te maken zou er misschien ook iets zijn waardoor je paard harder groeit ofzo.. Maarjah ik zei het al dat het een domme vraag was.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:41

Je wilt niet dat je paard sneller gaat groeien dan zijn lichaam aan kan.
Gewoon goed voer geven en geduld hebben.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 14:09

Waarop baseer je een groeiachterstand? Sommige paarden worden nu eenmaal niet zo groot als dat je verwacht en dat heeft niks met groeiachterstand te maken. Wij hebben een 3-jarig hengstje staan, moeder 1.28m en vader 1.28m, zijn volle broer en zus zijn 1.37m en 1.34m, hijzelf meet 1.21m en zal ook niet groter worden, is ook compleet uitgegroeid, niks vreemds gebeurd tijdens de opfok en heeft altijd goed te eten gehad. Hij is getuigd afgelopen winter (in februari werd hij 3) en is ook al uitgebracht op wedstrijden. Geen enkel probleem.
Er zijn ook paarden (en die hebben wij ook gehad) die pas gaan groeien als ze al ouder zijn. Paard van mijn vriendin bijvoorbeeld, die hebben wij toendertijd als E-pony gekocht, toen hij 2,5 was meette hij 1.55m, als 3 jarige is hij gaan groeien, en hij is nu 5 en het afgelopen jaar van 1.61m naar 1.69m gegaan. (En ze wilde hem eerst niet kopen omdat hij onder de 1.65m was.... ) Dit paard is op zijn 3de ingereden, loopt nu L2 en er zijn geen grote problemen mee. Enige probleem is dat hij af en toe slungelig is (gek he) maar daar wordt rekening mee gehouden in de training en de trainingsopbouw, de spieren moeten gewoon alle tijd krijgen om zich te ontwikkelen en daar moet je rekening mee houden. Om er niet mee te beginnen, tja, dan had dit paard pas op zijn 6de of 7de ingereden mogen worden. Zou dit paard niet leuk gevonden hebben, omdat dit een paard is die echt graag mee uit rijden gaat en er ook echt plezier in heeft.

Ennuhh.....domme vragen bestaan niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 14:14

Veel schoppen onder zijn billen geven

Chivari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 14:22

Hormonen, maar ik kan me niet voorstellen dat je dat wil geven!

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 12:29

Ik bedoelde eigenlijk ook gewoon voer ofzo of dat bestond Maar ik zal een keer een foto van um maken en hier zetten. Hij heeft op een weiland met oud gras gestaan dus en daarom heeft ie een groeiachterstand.. En ik weet dat het allemaal een beetje vaag klinkt Ik kom nooit zo makkelijk uit mijn woorden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 09:53

Nee er is geen voer of ander middel waardoor hij zijn groei achterstand inhaalt,mijn pony is ook 10 cm kleiner gebleven vanwege te weinig beweging.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 09:56

Er bestaan geen domme vragen !! Beter een keer teveel iets vragen dan een grove fout maken !!! Zou het paardje gewoon meer tijd geven , lekker op de wei etc. Sommigen hebben gewoon meer tijd nodig dan anderen...

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 10:50

Paarden die het in hun jeugd slecht hebben gehad, groeien vaak langer door. Wellicht is het goed om met aan het werk zetten nog even te wachten of heel voorzichtig te zijn. Ik zou me er niet zo'n zorgen om maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:07

veel geduld en goeie voeding en veel liefde is het beste (groei)middel