Ervaringen met Euroriding Diamant?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Ervaringen met Euroriding Diamant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 17:31

Ik ben eens aan het rondkijken naar een goed passend zadel voor mijn jonge haflinger,

Nu was ik in een ruiterzaak waar ze mij vertelde dat de Euroriding Diamant een veel verkocht dressuur zadel is voor een haflinger,

Ik heb daar op het zadelgezeten en dat beviel me heel goed,
De prijs ligt aan de hoge kant 1300 euro,
Maar daarvoor wil ik wel gaan sparen..

Wie heeft ervaring met dit zadel?
Positief en negatief allemaal welkom!
Foto's ook

_Nann_

Re: Ervaringen met Euroriding Diamant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:15

ja, een erg fijn zadel, ik heb zelf de jade, de goedkoopste dus, en die merrie die ik rijd, heeft een diamant, zit ook super lekker, en de luxor, die zit het allerbest vind ik.... maar de diamant is idd wel een erg fijn zadel , bij ons lopen alleen de haflingers er niet mee.....ik heb wel eens mijn jade op onze haf gelegd, en die lag vrij goed .... als ik jou was zou ik gewoon het zadel passen op je paardje, want wie weet vond je het op je beest niet zo fijn liggen,, hoe lekker die ook zit, als het zadel niet goed ligt kan je alweer naar wat anders gaan zoeken.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:27

Ik heb kort geleden een Diamant overgenomen van mijn instructrice. Hij past erg goed op mijn E-pony met erg ronde korte rug. Ik vind het een heel fijn zadel, het zit erg lekker.
Je moet als je een zadel wil kopen eerst heel goed passen. Een keer echt mee rijden, en niet even 5 minuten voor het idee. Ik heb ook andere zadels gehad, die eerst goed lagen, maar na een uurtje echt rijden lagen ze veel te ver naar voren.
Ik heb ook een nieuwe Diamant van de ruitersportzaak geprobeerd, maar die lag niet goed. Die die ik nu heb ligt wel goed. Het is heel verschillend. Mijn instructrice had er ook 2, eentje paste wel goed op al haar paarden, die ene die ik over heb genomen paste niet. Er zit dus erg veel verschil in, ondanks dat het precies hetzelfde model zadel is.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 18:31

OrissE_GipsY schreef:
ja, een erg fijn zadel, ik heb zelf de jade, de goedkoopste dus, en die merrie die ik rijd, heeft een diamant, zit ook super lekker, en de luxor, die zit het allerbest vind ik.... maar de diamant is idd wel een erg fijn zadel , bij ons lopen alleen de haflingers er niet mee.....ik heb wel eens mijn jade op onze haf gelegd, en die lag vrij goed .... als ik jou was zou ik gewoon het zadel passen op je paardje, want wie weet vond je het op je beest niet zo fijn liggen,, hoe lekker die ook zit, als het zadel niet goed ligt kan je alweer naar wat anders gaan zoeken.

natuurlijk daar heb je gelijk in,
maar ik ben gewoon aan het orienteren naar wat ik zelf fijn vind,
en die zadels brengen ze dan mee om te passen,
dat kan gerust nog een hele tijd duren hoor,
zoveel haast heeft het niet !!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:36

hou je er wel rekening mee dat je haffie ook gaat veranderen kwa bespiering narmate ze ouder worden.
Of je dan al in 1 x zo veel geld wil uitgeven ? belangrijker is of het past

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 18:38

onley schreef:
hou je er wel rekening mee dat je haffie ook gaat veranderen kwa bespiering narmate ze ouder worden.
Of je dan al in 1 x zo veel geld wil uitgeven ? belangrijker is of het past

Daarom koop ik er nus dus nog geen !!
ben me alleen aan het orienteren op wat ik wil,
Ook zij de ruiterspeciaal zaak dat als ik er nu 1 koop,met brede boom,dat het zadel dan neit veel zou verschillen omdat hij nu wel uitgegroeid is,

maar nu komt er nog geen hoor!

sidneylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 19:37

ontzettend fijn zadel ik heb een kieffer een ainsly en een euroriding diamant en ik vind mijn ainsly en euroriding diamant allebei heel fijn rijden lekker diepe zit en goede steun aan je knieen. Maar een ainsly is ook zeker aan te raden.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 20:47

Ook ik heb een euroriding diamant, maar op mijn arabier ligt hij niet geweldig. Hij schuift naar voren en de achterkant wipt omhoog. Hij gaat dus een beetje klapperen. Nu is een dressuurzadel voor een arabier best lastig. Onze merrie is nogal rond, heeft weinig schoft en ook niet veel schouder. Ik heb nu een Wintec met de breedste boom en die ligt veel beter. Die diamant was trouwens m'n tweede zadel, want het zadel dat ik eerst had (gekocht toen mijn paard net beleerd was) paste na een jaar helemaal niet meer. Het paard kreeg toen bespiering en had een heel andere vorm gekregen. Als je de kans krijgt dan kun je misschien een zadel van iemand lenen, zodat je er echt een uurtje mee kan rijden.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 22:04

Dat is dus het lastige,bijna niemand heeft een Diamant in een brede boom,en dat heeft de mijne wel nodig !

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 22:13

SuzyE heeft pas de euroriding Diamond gekocht. Ze had eerst een wintec en een JC, maar die heeft ze beide ingeruild voor de euroriding Diamond, en ik kan niets anders zeggen dat dat hij heerlijk zit.
PB SuzyE anders maar ff, die weet er meer over te vertellen.
Ze heeft m trouwens gekocht bij Drunens Ruiterhuis. (goeie zaak btw)

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 22:15

Jammer dat je niet bij ons in de buurt woont, anders kon je die van mij proberen. Heb je al bij andere "haflingrijders" geïnformeerd wat die voor zadel hebben?

Wel hoor ik veel goede berichten over de Hulseboszadels. Op arabieren schijnen die goed te liggen, omdat ze op maat gemaakt worden. Nadeel is dat ze toch vrij prijzig zijn. Er zijn tegenwoordig ook zadels met een soort voorsingel eraan, zodat hij minder snel naar voren schuift. Dat lijkt me wel handig voor ronde paarden met weinig schoft. Een staartriem vind ik in ieder geval geen optie. Het is me trouwens bij het passen van zadels opgevallen dat de veelzijdigheidszadels over het algemeen beter passen dan de dressuurzadels.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 22:37

whoopylover schreef:
SuzyE heeft pas de euroriding Diamond gekocht. Ze had eerst een wintec en een JC, maar die heeft ze beide ingeruild voor de euroriding Diamond, en ik kan niets anders zeggen dat dat hij heerlijk zit.
PB SuzyE anders maar ff, die weet er meer over te vertellen.
Ze heeft m trouwens gekocht bij Drunens Ruiterhuis. (goeie zaak btw)

Bij drunensruiterhuis werd ik ook aangeraden dit zadel te kopen!

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 22:41

heej sas, ik heb een euroriding jade.
koste 770,-
dus een stuk goedkoper dan de diamant.
rijd echt lekker en is nog steeds netjes.
en hij ligt natuurlijk op een fjord

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 07:56

Ik vind zelf persoonlijk dat Drunens Ruiterhuis héél professioneel overkomt. Ze geven goeie info bij de aanschaf van een zadel en ze hebben goeie service. SuzyE wees mij op deze winkel
Zelf heb ik besloten daar mijn Wintec2000 te kopen, ze komen m gratis aanmeten, dat noem ik pas service!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 14:02

vind ik dus ook!

Panthera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:11

Hoi,

Ik heb ook een Euroriding Diamant op een van mijn paarden. Ik gebruikte hem eigenlijk voor allebei mijn paarden, een rank gebouwde KWPN-er en een flinke jongen van een KWPN-er. Van mijn zadelmaker mocht ik hem niet meer op de brede harrie leggen omdat de Euroriding Diamant daar niet voor bestemd is. Zelfs de breedste kamer is er niet geschikt voor.
Ik raad je dus aan hiermee goed uit te kijken, omdat je anders toch in de loop van de tijd je paard en/of zadel verziekt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:16

Ik heb ook een Euroriding Diamant gehad (ook al van Drunen )
idd een heel fijn zadel, ik had het alleen op een smalle KWPN-er liggen

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:20

Er zijn al veel topics geweest over de Euroriding Diamant... Ik heb er ook een en ben er nog steeds blij mee. Ik vind dat mijn paard normaal gebouwd is maar hij heeft geloof ik wel de breedste boommaat.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:00

heb er ook eentje voor mn tink, superfijn zadel en goede kwaliteit

mithras1994

Woonplaats: Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en klein Sandelingen Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:38

Heb je wel eens van een frysozadel gehoord? Deze worden op maat gemaakt en zijn speciaal voor ronde paarden (friezen en evt. voor haflingers). Ze worden gemaakt bij Het Tweespan.
Voor mijn paard heb een euroriding diamant. Een perfect zadel.