Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
amukela schreef:Ik ben wel eens benieuwd wie zijn/haar paard duidelijk heeft opgenomen in z'n WA verzekering. Als je dat niet doen, kun je namelijk flink in de problemen komen als je paard een keer losbreekt en een ongeluk veroorzaakt. In Engeland heeft een echtpaar heel veel geld geclaimd (1,5 miljoen) wegens blijvend letslel door een loslopend paard.
LDRD schreef:amukela schreef:Ik ben wel eens benieuwd wie zijn/haar paard duidelijk heeft opgenomen in z'n WA verzekering. Als je dat niet doen, kun je namelijk flink in de problemen komen als je paard een keer losbreekt en een ongeluk veroorzaakt. In Engeland heeft een echtpaar heel veel geld geclaimd (1,5 miljoen) wegens blijvend letslel door een loslopend paard.
Je hoeft dat niet in je WA verzekering op te geven. Pas als je meer dan 5 paarden hebt is het eigenlijk geen particulier bezit meer maar neigt het naar bedrijfsmatig en zal je een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering moeten sluiten.
Helaas zijn té weinig mensen hiervan op de hoogte blijkt in de praktijk!
LDRD schreef:Ik heb er zelf ook een tijd lang 5 gehad en dat is zeker ook niet bedrijfsmatig. Dat zegt echter niets voor je verzekering, de grens ligt gewoon bij ongeveer 5 paarden, dat kan per maatschappij nog iets verschillen.
En aantekenen hoeft echt niet hoor.
Neem het maar van mij aan, ik kan het weten.
![]()
![]()
![]()
amukela schreef: