kan paard samen met hertjes op de wei

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JPTinkers

kan paard samen met hertjes op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 21:55

hoi hoi iemand die hier iets van weet
heb er namelijk geen idee van of dit kan

hertjes hebben geen gewei in elk geval

Groetjes Joella

Anoniem

Re: kan paard samen met hertjes op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 22:08

Pb Renske20 anders eens? die houdt die dieren ook tesamen als ik mij goed herinner

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:36

Dan moet de omheining wel zo zijn geconstrueerd dat hij zowel herten als paarden binnenhoudt en veilig is voor beide diersoorten. Ik vind dat hertjes heel erg snel in de stress schieten en vraag me af of ze er tegen kunnen als er dagelijks mensen in het weiland komen om paarden op te halen. Hoe het zit met bepaalde wormen en of ze dat gezondheidsrisico's met zich meebrengt kun je wel uitzoeken. (Van ezels is bijvoorbeeld bekend dat ze hart/longwormen kunnen dragen zonder er zelf veel last van te hebben, maar paarden gaan dood aan deze wormen. Daarom is de combi paarden-ezels niet zo verstandig.)

Maar hoe kom je zo bij die combinatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:40

Een hert dat gestrest raakt kan in een shok raken, hartverlammingen komen dan ook voor. Stel dat je paard spelletjes gaat spelen en de herten gaat opjagen?

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 17:08

nou zoek ff goedkope stalling ivm met financiele problemen. en toen kwam de oom van mn vriend da k m daar wel gratis kon zetten mits t kon. dus vandaar.

heb het ook aan een dierenarts na gevraagd vandaag nog en die zei ook dat t kon zolang de hertjes maar goed ontwormt zijn.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:15

Zijn die herten dan redelijk tam?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:18

ik heb nog nooit herten en paarden samen zien staan eerlijk gezegd... zou ook niet weten of het echt kwaad kan hoor....

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 20:36

Ik denk dat je naast de stress en de wormen ook nog moet denken aan de bronst van de bokken. Daar worden ze erg agressief van en zo'n gewei kan veel schade doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 09:11

Mijn paard is als de dood voor de herten (hoe heten die mannen ) als ze bronstig zijn. Dat gebruil maakt hem hele over de rel. Wat zou jouw paard doen als hij bij die kudde staat?

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 11:36

nou zijn maar 2 hertjes en t zijn vrouwtje en zijn gewend aan mensen want lopen ook regelmatig mensen door de wei om de kippen eieren te rapen dus

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 11:40

Als de hertjes aan mensen gewend zijn, en je dierenarts ziet geen problemen als de beesten goed ontwormd worden, waarom niet?

Alleen de eerste dagen even goed in de gaten houden of je paard niet de herten lastig valt ofzo

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:59

Jouw paard komt daar dus zonder andere pony's/paarden te staan? Hopelijk schrikt hij niet van de herten. Dat kan ook nog. Maar je kunt het gewoon proberen. Ik zou hem er 's ochtends bij zetten en dan kun je een dag zien hoe het gaat. Ik zou het wel als een tijdelijke oplossing beschouwen, want paarden hebben echt andere paarden nodig om gelukkig te zijn.