Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
sylva schreef:Hi,
Misschien dat jullie haar kunnen helpen met poetsen, opzadelen etc. voor een tijdje, en haar op die manier laten zien hoe ze consequent met de pony om moet gaan, zodat ze op een gegeven moment zelf doorheeft hoe ze de pony het beste de baas kan.
Qua rijden kan ze misschien les krijgen op de pony?
En ik denk dat ze zoveel mogelijk met de pony bezig moet zijn, om een goede band op te bouwen.

sylva schreef:Hebben jullie een bak thuis? Misschien dat je via internet een aardige instructrice of instructeur kunt opsporen?
En ja, als het meisje nog erg jong is, dan is het idd moeilijk om de pony de baas te worden, aangezien de pony nu vast wel doorheeft hoe zij in elkaar zit...Denk dat lessen opzich een goede uitkomst bieden.
Hoe oud is de pony en wat voor ras is het als ik vragen mag? Want dat speelt natuurlijk ook een rol
spoekie schreef:Is het anders geen optie om hem te verkopen? Want het klinkt mij als een meisje dat niet zoveel ervaring heeft, en een vervelende pony.
Waarom koop je geen pony voor haar, waar ze plezier aan heeft? Eentje die wel lief is... dadelijk wil ze helemaal niet meer rijden door die pony.
Want een klein kind, tsja.. die vinden het moeilijk om consequent te zijn, en dadelijk komen er ongelukken van.
Als verkopen geen optie is: idd les, is gewoon super belangrijk. En blijf erbij, misschien iemand zoeken die hem af en toe rijdt en die hem dus wel aankan (zodat hij niet totaal vergeet wat luisteren ook alweer is)
succes ermee
Chivari schreef:Ik neem aan dat er al eens een DA bij geweest is om hem te onderzoeken?
Whisperke schreef:Het kan wel zijn door dat hij in een nieuwe omgeving is. Sommige paarden kunnen daar heel agressief door worden. Misschien eerst er een volwassenen mee lopen zodat hij het vertrouwens wint dan aan de longe en steeds longeren doet hij dat lief dat een ervaren ruiter erop en dan geen kruimel van 10 die bang kan worden. Maar een die ook van aanpakken heeft gehoord. En ik denk dat je het zo moet opbouwen. Of je moet zeggen nou ik wil hem wel houden maar ik wil het niet zelf doen. Dan kun je event. iemand zoeken die hem wil verzorgen die tevens ervaring in paarden heeft.