overschrijven paard, bij registratie in stamboek van kwpn

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nova

overschrijven paard, bij registratie in stamboek van kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 20:15

Bij aanschaf van een paard, die geregistreerd staat bij het kwpn stamboek, is het de bedoeling dat je het meldt als het paard van eigenaar veranderd..

Waar moet dit gemeld worden en hoe?
Moet je het paspoort opsturen?
En als het paard een stamboom heeft, gaat dit dan anders?

Graag jullie antwoord!!

Urielle

Re: overschrijven paard, bij registratie in stamboek van kwp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:37

ik weet niet of het nog zo is maar ik moest idd het paspoort (aangetekend) versturen met mijn adres erin.
Als hij bij het KWPN staat ingeschreven heeft hij toch sowieso een stamboom?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:42

Het originele papier en het pasport moeten opgestuurd worden naar het KWPN, bij voorkeur aangetekend. Maak eerst wel even kopieen van het papier en de eerste pagina's uit het paspoort. Stel dat het niet aankomt.

Met een briefje erbij op wiens naam of namen en adres het paard moet komen te staan.

Het KWPN verhuist van Huis ter Heide naar Harderwijk, kijk even op hun site voor de laatste info en verhuisdatum.

Of er kosten aan verbonden zijn, is mij niet helemaal duidelijk en of je dan automatisch de Strengen thuisgestuurd evenmin. Paard staat inmiddels op onze naam, maar we hebben nog geen Strengen of een factuur gezien.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:44

Ik heb net een paard gekocht ook kwpn moet haar nog over schrijven. Van het KWPN zeiden ze dat ik het stamboek papier ( stamboom) en het paspoort was niet nodig op moest sturen aangetekend (omdat je de klos bent als het zoek raakt en je hebt het niet aangetekend opgestuurd )en dan mijn adres gegevens er met een los briefje bij.
ook moet ik lid worden van het KWPN voor een jaar.
Het overschrijven is gratis maar het lidmaatschap kost 80 euro per jaar +5 euro start kosten.
Het adres waar je het naartoe moet sturen staat op het stamboek papier

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 22:09

Ik heb ook drie maanden geleden mijn paard over laten schrijven bij het KWPN. Ik hoefde alleen het stamboek bewijs aan getekend te versturen. En kreeg er een nieuwe voor terug met een nieuw sticker voor in de paspoort..

nova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 15:41

Oke bedankt! En wat is de site waar ik het adres kan vinden?

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 15:54

Ik denk dat je beter ff kunt bellen dan weet je gelijk alles

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 17:16

Je kunt een speciaal formulier aanvragen voor het overschrijven. Ik hoefde geen lid te worden van het KWPN hoor, heb alleen geloof ik 25 euro ofzo overschrijfkosten gekregen. Ik kreeg de factuur, en een paar dagen later mijn paspoort en stamboekbewijs terug.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 17:55

nova schreef:
Oke bedankt! En wat is de site waar ik het adres kan vinden?

www.kwpn.nl

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:33

Toen wij de pony op naam gezet hebben, werd ons verteld dat we KWPN lid moesten worden. Dus wij voor een half jaar lid geworden, stamboekpapier opgestuurd. We krijgen netjes het stamboekpapier terug en een sticker voor in het paspoort.

Later willen we het paard op naam zetten, gaat het via de DA na de aankoopkeuring meteen naar het KWPN, hoeven we geen lid te worden. We kregen gewoon netjes het stamboekpapier en het paspoort overgeschreven terug.

Andere mensen van stal hebben het ook gewoon opgestuurd, zonder lid te worden. Heel vreemd dus, er wordt mensen verteld dat ze lid moeten worden, maar als je het gewoon opstuurd komt het ook goed.