seat improver??????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

germie

seat improver??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 19:36

Wat ik nu weer tegenkom: de SEAT IMPROVER

Te vinden op www.huppa.nl

Wat is dit nu dan precies? En heeft iemand het al?
Als ik de foto's bekijk, dan krijg ik het idee dat gewoon iemand z'n benen wat meer naar voren of naar achteren legt, die vind ik niet echt overtuigen. Als ik de tekst lees dat de beugelophanging meer naar achteren komt, dan krijg ik het idee dat het gewoon het 'Heather Mofett zadel' is.

Heather Mofett is ook al op het idee gekomen om de beugelriemophanging naar achteren te verplaatsen.

Heeft iemand het al? Is het wel veilig? Ik zou er niet veel vertrouwen in hebben als de beugelriemophanging verplaatst wordt.
bovendien zit het rokje dan nog wel over de ophanging, of krijg je de gesp nu in je been gedrukt?
En is het wel werkelijk de oplossing? (volgens mij is een goed passend zadel voor paard en ruiter nog altijd het belangrijkst).

Kyona

Re: seat improver??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:46

Ben ook wel benieuwd naar het antwoord. Vond het maar een raadselachtige advertentie. Zo van wil je het weten, rij dan even naar Friesland dan vertellen we het je....
Tja als dat nou niet naast de deur zit dan is dat wel wat veel gevraagd

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:06

Ik zou er ook wel wat meer over willen weten..
Is dat trouwens niet slecht voor de boom?

En dan moet je ook nog gewoon een net zadel hebben, op sommige zadels kan ik helemaal niet zitten terwijl ik op andere gewoon "in" de houding zit, dan maakt een andere beugelophanging dus toch niet zoveel uit?
mmhh

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 20:12

De beugelriemophanging zit aan de boom vast, ik heb dat wel eens gezien bij Kootstra (zadelmaker in Groningen). Dus ga je die verplaatsen, dan zit je wel degelijk aan de constructie van je zadel.
Lijkt mij zeker met springen zeer gevaarlijk, je springt dan je beugelriem uit de haak.

Follytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:30

ik vind het er niet echt betrouwbaar uitzien. ook de foto's vind ik er niet echt meer ontspannen uitzien, maar juist meer spanning op de benen en op de hak.. 't lijkt mij niks...