leren laarzen; inlopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Redgirl

leren laarzen; inlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 16:19

Hallo,
Ik heb net nieuwe leren laarzen. In de winkel zeiden ze dat ik ze eerst goed moest inlopen en er daarna pas mee moest gaan paardrijden. Maar vandaag hoorde ik ook dat te veel lopen erop niet goed is omdat ie daar niet voor is gemaakt. Diegene zei dat ik meteen moest gaan rijden ermee.

Nu weet ik even niet wat het juiste is. Dus daarom maar de vraag aan jullie.

Groetjes Anneminke

zilverster

Re: leren laarzen; inlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:23

Ik heb, toen ik mijn laarzen had, er een week over gedaan om ze helemaal goed in te lopen..
Heb er gewoon alles meegedaan wat ik eerst op mijn joppers deed. Rijden, lopen en fietsen. Dan heb je ze denk ik het eerst in gelopen.
Mijn laarzen zien er nog goed uit dus voor zover ik weet is het niet verkeerd..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 17:49

Ik ben er meteen mee gaan rijden. Eigelijk omdat ik erg blij was met m'n laarzen en ik er dolgraag mee wilde rijden. Hij deed wel pijn, maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden
Ik heb er ook gewoon mee gelopen enzo. En ze zien er nog mooi uit, dus echt slecht is het denk ik niet geweest.

Denk dat het wel verstandig is om er gelijk mee te gaan rijden.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:08

Ik ging eerst heel veel traplopen en fietsen enzo, en ben na 3 daagjes op mn paard gestapt ermee

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:10

ik meteen de eerste dag, voelt wel heel raar aan net alsof je geen beenhulpen kan geven maar dat is zo over.. en voor de rest gewoon lopen fietsen enzo net als wat zilverster zegt

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:11

het was wel een gedoe om op mijn paard te komen, met die nieuwe laarzen.
Eerst op een laag kratje, dan op een hogere, dan op een kist en toen op m'n paard. Kon m'n benen niet ver omhoog krijgen. Gelukkig is mijn paard wel wat gestuntel gewend

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:14

ik heb ook gehoord dat je ermee gaat rijden anders zakken ze TE ver in geloof ik

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:45

hebben die van mij toch al gedaan de kuitmaat is een maatje te groot dusjah

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:49

Fietsen en traplopen inderdaad dat deed ik ook en ik had ze in huis wel aan de eerste paar dagen.

Niet er op lopen omdat ze daar niet voor gemaakt zijn dat vind ik eeb beetje waanzin. Beetje goede laars kan daar tegen. Op concours komt het voor dat ik er een dag op loop. Die van mij gaan al 8 jaar mee en zien er prima uit.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:47

Ik heb sinds zaterdag mijn nieuwe leren laarzen Wat heb ik gedaan: eerst een uur in de paardenwinkel mee gelopen. Toen tot woensdag niet aangehad heb er toen een uur opgelopen daarna meegereden en dat heb ik vandaag ook gedaan en ze lopen steeds lekkerder

Only_Tom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:51

Ik had mijn laarzen en binnen 2 uur zat ik op het paard en niks anders gedaan, nooit blaren niks gehad...

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 21:53

Riant schreef:
Fietsen en traplopen inderdaad dat deed ik ook en ik had ze in huis wel aan de eerste paar dagen.

Niet er op lopen omdat ze daar niet voor gemaakt zijn dat vind ik eeb beetje waanzin. Beetje goede laars kan daar tegen. Op concours komt het voor dat ik er een dag op loop. Die van mij gaan al 8 jaar mee en zien er prima uit.

Heb je van Petrie?

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 22:02

Ik ben ook meteen met mijn laarzen gaan rijden..

[Misschien heb je wat aan de zoek functie. Zijn echt al veel topics over..]

_Ama_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 22:37

Je kan er wel mee gaan lopen, maarja je gaat zowiezo niet de vierdaagse er op lopen...je kan er gwel gewoon stukken op lopen maar het doet lekekr pijn
Je kan er ook gewoon gelijk mee gaan rijden dan gaan ze ook naar jou voet/kuit staan..

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 22:42

inlopen raad ik je aan. Niet prettig, maar later heb je er profijt van!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 01:11

Mijn buurmeisje moest haar leren laarzen ook eerst inlopen voor dat ze ermee mocht rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 08:51

Ik moest ze eerst wel inlopen, anders kwam ik niet eens op me paard. Na een poos fietsen, traplopen en wandelen kon ik nog haast mijn been niet buigen om erop te komen. Mijn laarzen moesten dus behoorlijk inzakken, maar nu zitten ze super. Ik rij er al 5 jaar mee en ze zien er nog prima uit.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:09

Ik heb er in het begin veel trappen mee gelopen en gefietst. Autorijden ging al niet, laat staan paardrijden

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 13:35

Ik heb ze ook eerst ingelopen. In het begin zitten ze vrij hoog in de knieholtes. Leren laarzen zakken altijd een beetje in om de enkel, dus als je ze meteen goed passend in de knieholtes koopt, zijn ze met een paar maanden aan de korte kant.
door ze eerst een paar keer gewoon te dragen worden ze iets soepeler om de enkels en krijg je al wat meer ruimte in de kniholtes. De eerste paar keer kan een opstapje erg handig zijn !
En het klopt echt: hoe vaker je ze aanhebt, hoe lekkerder ze zitten!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 16:12

hey
mijn laarzen om te trainen zijn van rundsleer en daar heb ik meteen mee gereden. Het heeft wel lang geduurd voor ik er makkelijk mee kon rondlopen.
Maar nu heb ik nieuwe voor op wedstrijd, en die zijn van kalfsleer. Ontzettend zacht! Maar die loop ik dus zeker niet in. Ik ga er enkel mee rijden en niet mee rondlopen. Anders zakken ze teveel in.
xxx

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:59

Ik heb eerst een paar dagen in huis rondgelopen op mn laarzen. Daarna ben ermee gaan rijden, heb er helemaal geen last van gehad, alleen op het paard komen was erg moeilijk. Via een opstapje of iemand moest mij een voetje geven.

Wat voor laarzen heb je gekocht?

(offtopic; Hoe gaat het nu met pris?)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 14:42

Ik ben meteen met mijn rijlaarzen gaan rijden. Dan zakken ze toch echt het mooist in. Alleen vouwen waar ze horen te zitten met rijden. Van fietsen en traplopen krijgen veel leren laarzen een knik in de knieholte, die ze niet krijgen als je er alleen mee rijdt of loopt. Gewoon wandelen kan natuurlijk nooit kwaad. Je moet ook bij je paard komen en op wedstrijd kunnen ze ook niet meteen uit na het rijden. Traploen en fietsen vind ik dus wel erg zonde om te doen...

De eerste keer op mijn paard komen was wel een drama. Beenhulpen waren ook ver te zoeken, maar dat is maar een paar dagen echt vervelend en ze wennen snel. Dan wil je nooit meer anders

Als trainingslaarzen heb ik nu MH sportive riders en die hoefde ik helemaal niet in te lopen. Die waren meteen soepel, heel wat anders dus dan mijn Cavallo's.

Piroska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 14:50

Oh jee..... Redgirl, jij gaat een rottijd tegemoet! Ne hoor! Grapje. Bij mij was het inrijden/lopen verschrikkelijk! Mijn knieholten helemaal blauw, maar nu zijn ze ingelopen, en wil ik niet anders! zie ook dit topic: viewtopic.php?f=15&t=441723&hilit=
Hier heb je ook een paar tips voor als het pijn gaat doen. Maar ik heb ook van veel mensen gehoord dat ze er he-le-maaaaal geen last van hadden, dus misschien ben jij ook wel één van die gelukkigen
Alvast veel succes en veel plezier!

Lccs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:34

ik heb sinds vorige week ook leren laarzen heb nu van die hakjes gekocht en het gaat prima.

Ben er gister mee wezen rijden en had nergens meer last van...