Hoe schrijf ik mijn paard in bij de KNHS???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bombarie

Hoe schrijf ik mijn paard in bij de KNHS???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 15:41

Ik heb mijn paard net laten chippen, van die formulieren gekregen met streepjes codes enzo.. en dat moest ik volgens de dierenarts opsturen naar het KNHS, ik wil 'm niet bij 't tinkerstamboek want daar zit teveel gezeik mee de laatste tijd vind ik.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat moet doen en weet iemand ook het adres, hij heeft geen papieren dus die kan ik niet meesturen.

Moet ik alleen het cip-formulier met zijn nummer naar het KNHS sturen en krijg ik dan gewoon een paspoort??

Ik hoor het wel alvast bedankt!!

Anoniem

Re: Hoe schrijf ik mijn paard in bij de KNHS???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:23

Wat dacht je van zelf een mailtje naar het KNHS te sturen? www.knhs.nl

Bovendien is er bij mijn weten "gezeik" alleen bij het ICS, het NSvT heeft geen problemen met de licentie Maar het blijft natuurlijk jouw keuze!

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 18:19

Ja nouja ik heb van een fokker gehoord dat die twee voortdurend met elkaar in de clinch liggen enzo. En één stamboek heeft nu weer helemaal geen rechten meer maarja wie weet wanneer de ander weer gezeik heeft. Ik neem dat risico niet, daarbij doet 't knhs het veel sneller, en ik moet een startkaart aanvragen.

Maar uit die site van het knhs kan ik niet echt wijs worden, dus ik zoek eigenlijk iemand die kan vertellen van "dit en dan moet je naar dit adres opsturen" iemand die dat net gedaan heeft met zijn paard ofzo!

Maar evengoed bedankt voor de tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:27

Goed, kijk dan eens op deze link:

http://www.knhs.nl/overview.asp?PCatID= ... omstyle=11

Daar kan je deze gegevens vinden:

Citaat:
KNHS-centrum Ermelo
De Beek 125, 3852 PL Ermelo
Postbus 3040, 3850 CA Ermelo
Telefoon (0577)40 82 00
Fax (0577) 40 17 25
e-mail:
info@knhs.nl

Speciaal voor jou:

Citaat:
Identificatie & Registratie (0577-408230)
Informatie over het chippen van sportpaarden en de
uitgifte van (FEI) paspoorten.

Moeilijk he Informatie vinden door middel van te zoeken Gewoon gevonden door te kijken naar contact-gegevens...

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 18:49

haha ja ik ben daar niet zo goed in, dat bovenste had ik trouwens al wel zien staan. maar daar stond verder niet echt bij wat ik zocht! Thnx voor de info!! ik zal ze binnenkort wel eventjes bellen dan! Dankjewel!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:38

Dat heb ik toevallig deze week ook gedaan. Ik kreeg een groen formulier van de dierenarts, waar hij zn handtekening enzo ook opzette. Onderaan dat formulier staat een adres.

Moest zelf de ontbrekende gegevens invullen en naar knhs sturen, naar hun zeggen krijg je dan na ong. 2 weken een paspoort thuisgestuurd.