Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Flippertje schreef:Wat doet je paard trouwens als je met hem aan de hand langs de weg gaat? Is ie dan netzo als onder het zadel, of is er aan de hand niets aan de hand? Met andere woorden: Is het echte angst bij je paard, of voor een deel klieren?

Anoniem schreef:Mijn paard is buiten met iemand anders erop ook wel wat angstig,maar minder dan met mij. Als ik een hondje zie denk ik bijvoorbeeld al""ow nee oliebol,een hond,taran zal wel enorm schrikken..ojee als ie maar rustig blijft""
Zo ben ik een paar jaar geleden met mijn paard gevallen (hij schrok ook, sloeg op hol en struikelde) en ik ben er gedeeltelijk onder terecht gekomen. Gelukkig had ik een cap op die was dus flink gescheurd. Ik heb ook veel geluk gehad ik heb toen mijn nek gebroken. Dus 8 maanden met zo'n kraag om mijn nek. Het heeft iets meer dan een jaar geduurt voordat ik hersteld was. Ik heb het advies gekregen om helemaal te stoppen met rijden i.v.m. de risico's, maar ben toch weer gaan rijden (wel altijd met cap).