Welke schoft-bescherming?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Birta

Welke schoft-bescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 09:19

Mijn merrie heeft, doordat ze de hele zomer een eczeemdeken (met schoftbontje) heeft gedragen, wat schuurplekjes op de schoft.
Nu wil ik (tijdelijk) dat plekje wat extra beschermen tijdens het rijden, maar kom er niet uit, welke pad daarvoor nu het beste is.
Het gaat dus echt om het plekje precies bovenop de schoft (en geen drukplekken een de zijkanten ofzo):
Iemand een idee/ervaringen??
Hier komen ze:

Een gelpad, met uitsparing voor de schoft:
http://www.tds-saddlers.com/ProductDeta ... inkID=4971

Een wolletje voor bovenop de schoft:
http://buttons-saddlery.co.uk/detail.asp?id=249

Of toch iets 'gewoners' bv:
http://www.tds-saddlers.com/ProductDeta ... inkID=3082

trisca

Re: Welke schoft-bescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:24

mij lijkt de 1e, omdat je daar de schoft onlast. Bij de andere 2 stop je meer tussen de schoft en het zadel, wat juist voor drukplekken kan zorgen.

de 2e zou ik eigenlijk daarom helemaal niet doen..

Ja, ik zou voor de 1e gaan

succes ermee in ieder geval

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:31

ik zou in dit geval ook voor de eerste gaan, zelfde reden als trisca noemt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:46

Mag ik vragen waarom je er iets op wilt doen?
Als het boven op de schoft zit en je hebt je dekje goed de kamer in getrokken druk er niets op het plekje. Ik denk dat niets dan lucht het beste is. Met alles wat je er op legt irriteer je het plekje.
Koop eventueel zo een voorgevormd schabrak (die bij de schoft dus iets op loopt) deze blijven beter omhoog zitten.

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 13:04

Ik wou het net gaan zeggen, Jappeloup heeft dat ook wel eens en ik heb zo'n dekje waarbij het deel van de schoft heel stevig is en daardoor omhoog blijft staan zo drukt er helemaal niks tegen de schoft.

Birta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 15:03

Dankjewel voor de reacties, de eerste had idd ook mijn voorkeur, vanwege de uitsparing.
fransje23, daar zit zeker wat in, dankje!
Het dekje wat ik nu heb is vervelend (vormloos), en dus is het ook zeker het overwegen waard om gewoon een mooi voorgevormd dekje te kopen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 17:53

Ik denk dat je het beste zonder dekje kan rijden. Dan weet je zeker dat er niks op de schoft komt (neem aan dat je zadel niet op de schoft ligt) en een goed passend zadel heeft geen dekje nodig. Een dekje is om het zadel te beschermen tegen zweet en huidvet. Dus je kan best zonder rijden, alleen moet je het zadel dan iets vaker schoonmaken.

Birta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 19:15

Klopt Anouar15, ik heb dan ook heel lang zonder dekje gereden. Maar voor de zweetopname e.d. vind ik een dekje toch wel fijner. Mijn zadel laat veel ruimte voor de schoft, dus tijdelijk zonder dekje is wel een goed idee ook!