Informatie over politiepaarden gezocht.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Faux

Informatie over politiepaarden gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 08:39

Het opleiden van politiepaarden?

Ik zit nu op school en ben erg veel bezig met wat ik later wil gaan doen.. vooraan mijn lijstje staat ( natuurlijk ) fotografie, maar verder zat ik ook nog te denken aan lerares of.. politiepaarden opleiden tot politiepaarden.. als ik op google zoek vind ik alleen maar een tekst over hoe dat gedaan word, maar geen informatie voor als je dat zou willen doen.. ik ben van plan binnenkort naar het politiebureau bij mij in de buurt te gaan en daar wat informatie te gaan vragen, Maar misschien weet één van jullie er iets over? Politie-agente te paard zijn lijkt me ook erg leuk, maar het schijnt heel moeilijk te zijn om daar door te komen. Er zijn van die lotingen en er gaan maar weinig mensen door.. hopelijk weet iemand er iets over..
Laatst bijgewerkt door Katja op 07-10-05 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast, graag een duidelijke titel gebruiken.

Canter

Re: Waar kan ik informatie vinden over..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 08:58

Volgens mij worden de politie paarden opgeleidt door de politie agenten zelf. Ik denk niet dat ze kant en klaar bij de politie worden afgeleverd. Maar als je het zeker wilt weten kun je inderdaad denk ik het beste even naar de politie bellen.

tengeltje11

Re: Informatie over politiepaarden gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:07

ja,idd,volgens mij ook,ik wou dat ook doen,was gestart met mijn toelatingsproef voor politie,maar kwam steeds meer en meer te weten,en heb het stilgelegd(was al door 2 van de4 proeven)....
je moet eerst een paar jaar werken als gewone politieman/vrouw,en als je dan geen goeie connectie's hebt bij de politie hoger,kan je het vergeten.....
daarnaast heb ik dan al veel verhalen gehoord over dat je op zich echt niet zo goed moet kunnen rijden,en dat het allemaal 'lammetjes' paarden zijn,en totaal niet goed met de paarden omgegaan wordt enzo....

dusja,ik heb er de brui aan gegeven....als je echt met paarden wij werken zijn er andere mogelijkheden lijkt me....

nuja,je kan het altijd proberen hoor....wat ook leuk om weten is,is eenmaal je geslaagd bent in het toelatingsexamen,dan wordt je betaald om je opleiding te volgen....(alle,dit alles is in belgie he...)

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:37

morgen 8-10 is er bij levende haven in den haag een open dag, dan kan je alles vragen en ook demonstraties bekijken. je kan de stallin inlopen enz. ik ben zelf ook al een paar keer geweest en het is echt de moeite waard. ze trainen daar zelf de paarden.

bounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:46

Hoi,
Ik wou even reageren op tengeltje11:
Ik heb stage gelopen bij de Levende Haven in Rotterdam en ik kan 1 ding zeggen, er wordt super goed met de paarden omgegaan en voor ze gezorgd. En het zijn zeker niet allemaal 'lammetjes' paarden. Maar ze moeten natuurlijk wel redelijk koel in het hoofd zijn.
Ik heb een training gezien met allemaal 'enge' attributen en een heleboel paarden vonden dingen best spannend maar er moet er altijd 1 zijn die wel durft en dan volgt de rest ook wel.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 11:26

Als je alleen bij de politie wilt om de paarden kan je het rustig vergeten.
Eerst een opleiding van 4 jaar, dan minimaal 4 jaar gewoon agent, en dan mag je wachten totdat er ergens een functie vrijkomt, waar gelijk een paar 100 man op solliciteren.
Ik zou je heil ergens anders zoeken...

En btw, politiepaarden worden door de agenten zelf opgeleid.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 12:07

Hmmm ik had positievere reacties verwacht jullie brengen het ook niet echt fijn moet ik zeggen, maar toch bedankt voor de reactie, ik wel de politie zelf wel..

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 14:19

ik heb zelf ook bij de bereden politie stage lopen in boxtel dat is een kpld afdeling

de politiepaarden worden in Nunspeet opgeleid. en het klopt dat je lang over doet voor dat je eindelijk kans maakt voor een plekje bij de bereden politie. ik heb er zelf ook over nagedacht!! de bereden politie heeft zelf gezegd dat beter iets anders kan doen.

het is ook geen rozengeur en manenschijn daar bij de bereden politie je moet bv. avond-diensten nachtdiensten koopavonden draaien en vooral in winter dan is het geen pretje om bij tien graden onder nul stil te zitten. dan hou je het echt niet meer warm!!

sorry als je droom induigen laat vallen het is niet het einde van de wereld om bij de bereden politie te werken. wel voor de gezelligheid want dat is het zeker bij de bereden politie
als je lol wilt hebben dat lukt daar echt, ik heb daar een super tijd gehad!!

groetjes