Ik heb het andersom gedaan, ik woon in Belgie en heb een paard (veulen) in Groningen gekocht
Ik ben eerst zelf met een vriendin gaan kijken (had al optie op het veulen), veel foto's en video materiaal opgenomen van het veulen, de merrie en de hengst. Deze eerst aan mijn eigen DA ('s
) en hoefsmid laten zien. Na hun goedkeuring nog via mijn Da een DA daar in de buurt laten keuren (longen, navelstreng, beenstand, gebit) de kosten waren ongeveer 40euro.
Ik wilde haar niet laten chippen (omdat het een veulen was en omdat het in Belgie niet verplicht was/is...nu wel dat weet ik) maar door een misverstand (grote stal etc. etc.) is dat toch gebeurd.
Invoerrechten ??? gewoon mee de grens over. Ik heb de fokkers het veulen (tegen betaling) laten thuisbrengen. Ze hebben dit netjes gedaan, moeder erbij en bij mij op stal gezet. Na onze uitgebreide lunch hebben ze de moeder weer meegenomen (hadden ze ook best mogen laten staan
)
edit: ik woon aan de grens....als ik met mijn paarden het bos in ga weet ik nooit precies of ik nu in Ned. of belgie ben
denk je dat ik het paspoort van mijn paarden meeneem naar het bos ?
Je kunt een paard zo meenemen hoor !