Stang en Trens, doen of niet doen????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Stang en Trens, doen of niet doen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:11

Ik rij nu dus m2 met Sydney en zit nog lang niet aan me winstpunten, maar deze week hebben ze een actieweek bij een ruitersportzaak hier in de buurt en daar kan ik 25% korting krijgen op een stang en trens hoofdstel van Kieffer voor 208 euro. Kom je dus op ongeveer 150 euro.

1e vraag, goeie keus??? 2e vraag, wanneer vinden jullie dat je op stang en trens moet gaan rijden.

Aan de ene kant denk ik, be bijna jarig, leuk verjaardagskado, maar het 1e jaar waarschijnlijk nog niet nodig omdat hij nog goed zat op zijn gewone bit loopt (dikke dubbelgebroken watertrens). Ook denk ik van ik ben nog jong, heb ambities zat en hij zal ooit dus wel van pas komen.

Wat vinden jullie????

VValar

Re: Stang en Trens, doen of niet doen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:16

Je kunt toch altijd alvast een s&t hoofdstel kopen als jij die mooi vindt? Dan heb je hem alvast voor wanneer je hem gaat gebruiken.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:19

VValar schreef:
Je kunt toch altijd alvast een s&t hoofdstel kopen als jij die mooi vindt? Dan heb je hem alvast voor wanneer je hem gaat gebruiken.

Precies! Ik zou hem ook gewoon nu al kopen als je er helemaal weg van bent! Zeker met de korting lijkt het me niet onverstandig En zo vroeg ben je er toch helemaal niet bij? Je rijd nu M2 zie ik, het is iets anders als je B rijd natuurlijk Gewoon doen!

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:26

Gewoon doen! Idd, als je nou B reed was het een ander verhaal. Maar met M2+2 zit je al een heel eind in de richting. En zeker als je korting krijgt, is toch een heel mooi verjaardagscadeau?

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:35

ik zou hem ook gewoon kopen, zeker voor die korting.

als jij hem zo lekker vind lopen en zo ooknog als je wel z startgerechtigd bent.. waarom zou je dan op s&t overgaan?? je mag tot het z2 nog steeds met trens.

hoofdstellen zijn nooit weggegooid geld je kan er anders weer een bokker blij mee maken als je hem niet meer wil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:37

Jaa jullie hebben idd groot gelijk ook! Ik sta dan in zo'n winkel altijd zo te twijfelenhe, wel niet wel niet... Zal vanavond me instructrice nog eens vragen, maar di zal hetzelfde zeggen.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:55

Eventjes..is dat toevallig de kieffer goldline, die met gebombeerde riempjes en gedeeld kopstuk? Ik zou hem zeker kopen als je zeker weet dat je ooit nog eens in het Z komt, als je hem netjes onderhoudt kun je hem altijd weer verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:57

Citaat:
die met gebombeerde riempjes en gedeeld kopstuk

Doen!!

Die is zooooo mooi

Geloof dat ik fan ben van dat hoofdstel

Net wat de rest zegt, je kan hem toch lekker nu kopen en bij wijze van nog een jaar in de kast laten liggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:01

Nu heb ik de Kieffer Silverline (mijn gewone) en volgens mij is dit dezelfde, dus gewoon wit onderlegd en volgens mij ook rondgenaaid... Ik houd niet zo van dat iele bling bling, doe mij maar een degelijk die mijn paard zijn grote hoofd past....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:02

Afbeelding

Kieffer Goldline
Stang en trens hoofdstel van Kieffer met half rondgenaaide bakstukken en teugels. Uitgevoerd met een gedeeld kopstuk. Compleet met set stang en trens teugels. Kleuren zwart/zwart en zwart/wit.

Ja dat is hem!! Hier is ie 1 euro duurder...

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:07

Die heb ik! Zal binnenkort even foto's plaatsen van patos met dit hoofdstel, staat erg chiq! Ik heb de zwart onderlegde. Let er wel op dat het hoofdstel vrij klein valt, tenminste..., patos heeft altijd cob/full en aan deze full had ze maar net genoeg. Volgens mij is het hoofdstel expres wat klein qua maat omdat dan de gebombeerde stukken beter uitkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:14

Goed dat je t zegt, ik neem de full vanavond mee en dan pas ik m wel ff....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 22:23

Nou me instructrice had laatst ook al eens bedacht dat we ooit maar al eens een x moesten gaan proberen!!
Ik moest m dus kopen van dr Mag haar bitten eerst eens proberen, zodat ik dan weet welke ik kopen moet....

Hij si achteruit gelegd voor me, haal m zaterdag op!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 07:56

Oeh die is inderdaad erg gaaf! Goede keus heb je gemaakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 17:43

Nou ik heb hem hoor! Hij is wel heel mooi!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:21

Begrijp ik het nou verkeerd of ben je van plan om op stang en trens te gaan overstappen?
Sorry als dit aanvallend overkom maar zo bedoel ik het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:57

Als je goed leest, lees je dat ik net een hoofdstel heb gekocht omdat die nu in de aanbieding was. Voorlopig rij ik nog gewoon op een watertrens hoor, rij nog in t M2 dus mag niet eens....

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 19:01

mooi hoofdstel hoor!! (ik heb hem ook).
Veel plezier ermee!!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 20:50

Goed dat je het gedaan hebt
Als je M2 rijdt is het zeker niet vreemd om een S&T hoofdstel te kopen en hier je paard vast een te laten wennen, de volgende stap is tenslotte de Z1

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 00:36

patos schreef:
Eventjes..is dat toevallig de kieffer goldline, die met gebombeerde riempjes en gedeeld kopstuk? Ik zou hem zeker kopen als je zeker weet dat je ooit nog eens in het Z komt, als je hem netjes onderhoudt kun je hem altijd weer verkopen.

Ja die heb ik ook gekocht toendertijd. Ik was toen ook net M2 en kon hem met korting kopen. Heb er geen spijt van gehad en gebruik hem nu met veel plezier.
foto wel in profiel

Goed dat je hem gekocht hebt, krijg je vast geen spijt van!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 01:07

Ik heb bijna de zelfde maar dan geen stang en trens.
Een gewone.
Met z'n hele brede aansnoer neusriem.
Heb hem voor 30 euro over kunnen kopen terwijl hij nieuw ook ong 150 euro koste.
De vorige eigenaar had hem maar 2 x gebruikt.
Heerlijk leer.
Echt een super fijn hoofdstel.
Iedereen denkt dat het een stang en trens hoofdstel is, maar dat is hij stiekem niet er mist een bakstukje aan beide kanten. (die er ook nooit aan gezeten heeft)