wat was ookal weer de rekensom waarmee je de minimale boxgroote kan meten. ik weet dat het te maken heeft met de schoft hoogte maar hoe het precies was?
Ik weet het niet precies, maar als je een E-pony of paard hebt is 3,5 x 3,5 meter een goede maat.. Veel boxen zijn 3 bij 3 meter, ddan kan een normaal paard erin staan, maar als je de ruimte hebt is iets groter altijd lekker.. Maar volgens mij is de standaard maat 3 bij 3 m.
mijn paard staat in een ruime box, maar t gaat echt even om de berekening ben ook niet van plan mijn paard in een kleinere box te gaan zetten omdat dat mag via de minimale norm. ik zoek dus echt even de som.
Minimale afmeting is stokmaat*2. Paard van 1.70 zou dus gehuisvest moeten worden in een stal van minimaal 3.40m bij 3.40m. Op deze link staat uitgebreid info over huisvesting: http://www2.vlaanderen.be/ned/sites/lan ... dier/35.pd
uhm.. geen idee.. ik heb een C pony en die staat in een box van 3x3,5 m (een kant loopt een soort van schuin ) en die staat daar heel ruim in.. eigenlijk staat hij der alleenmaar 's avonds in, dus hij heeft niks te klagen..