Is er vraag naar een paarden binnen/buiten zetter

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Is er vraag naar een paarden binnen/buiten zetter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 08:36

Ik vroeg me af of er vraag is naar iemand die je paarden voor je naar buiten doet en weer binnen zet?

Bij ons op pension deed de pensionhouder dat helaas niet en in de winter was het altijd een heel gezeur om een schema rond te breien, vooral wie de paarden 's ochtends naar buiten deed.
Meestal lukte het niet de hele week en bleven de paarden daardoor vaker binnen... Ik vroeg me toen af of er geen (vast) persoon te vinden zou zijn die even de paarden 's ochtend kon buiten zetten tegen een vergoeding. Hebben jullie hier ook wel eens behoefte aan en zoja welke prijs zouden jullie bereid zijn te betalen??

Urielle

Re: Is er vraag naar een paarden binnen/buiten zetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 08:38

Nee, ik zou het op stal regelen of voor mijn werk even langswippen en evt. anders alleen maar na mijn werk even loszetten.
Maar dat is voor mij persoonlijk

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 08:43

Nu bi mij op stal betaal ik 2 € voor binnen en buiten te zetten. Dus 1 € heen en 1 € terug.

Persoonlijk vind ik dat veel te duur. Ik doe het 1 keer per week maar als je dat dagelijks laat doen lig je op het einde van de maand aan een rekening van 50 €

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 08:45

Jahoor kom je ook in de regio Delft

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 08:46

Zoo.. ik heb het mazzel dat ik mijn paarden bij huis heb.. zet ze zelf *nu nog* iedere ochtend buiten, en iedere avond weer binnen. Maar in de winter moeten ze tot 1 uur op stal blijven staan omdat er dan niemand thuis is..

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 08:48

Ik zou dat er zeker voor over hebben ja.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:39

Ik zou het ook wel willen. Nu is het altijd een gedoe met wie het doet, maar ik woon een half uur fietsen van stal vandaan. Dus ik kan er niet ''even'' heen..

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:52

Jazeker! Op mijn huidige stal is het binnen en buitenzetten geen probleem, alles wordt voor me gedaan. Op mijn vorige stal was dit een heel ander verhaal, de pensionklanten moesten dit onderling regelen. Hoe makkelijk dit klinkt, hoe moeilijk het bleek te zijn. Er was regelmatig gedonderder over en ik moet zeggen dat het mij persoonlijk ook niet zo beviel. Een vaste persoon die mijn paard tegen betaling buiten zou zetten zou voor mij een hele goede uitkomst zijn geweest!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:52

Als de paarden daardoor buiten komen en anders niet, zou ik er zeker een bijdrage voor over hebben. Bijv. 30 euro per maand vind ik redelijk (buitenzetten, zelf binnen halen)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 09:45

KiWiKo schreef:
Jahoor kom je ook in de regio Delft

Hahaha, "in principe niet"...... maar misschien tegen de juiste prijs

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:46

Nee, ik wil altijd alles zelf doen

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:50

Kan je niet gewoon iemand zoeken die een paardje wil verzorgen? Er zijn volgens mij zat mensen die een verzorgpaard zoeken en het niet erg vinden om niet te rijden. Dus dan laat je die mensen je paard binnen zetten en dan laat je ze ook met je paardje wandelen of poetsen ofzo.. En dan kan jij er nog gewoon op rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:52

Ik denk dat er zeker behoefte aan is. Zo ken ik een fokstal, handelsstal waar ze een paardenbuitenzetter hebben. De merries met veulens als de veulens nog de nacht binnen slapen en de jonge paarden die voor de handel staan.

Als je dan een paar pensions in de buurt neemt, weet ik zeker dat de pensionhouders deze persoon ook graag in de arm nemen. Altijd was er gezeur over. En vaak werd er met de hand gelicht, want dat was er wel weer wat.

Geef zo iemand een gratis plekje en zeker weten dat ze elke dag komen. Op een kleine stal is dat wel heel luxe, een gratis stal, eventueel zonder brok, maar als zo iemand misschien ook nog in de ochtend voert en dan buiten zet, heb je helemaal een koopie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:53

Kyona schreef:
Als de paarden daardoor buiten komen en anders niet, zou ik er zeker een bijdrage voor over hebben. Bijv. 30 euro per maand vind ik redelijk (buitenzetten, zelf binnen halen)

Als ik een stal huur met weidegang en ik moet dan ineens bij gaan betalen voor het buitenzetten, no way. Moet ik ook nog binnenhalen, dus als ik een keer niet wil komen, loopt mijn paard daar in zijn eentje in de wei.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:50

Bij ons op stal wordt het door de staleigenaar gedaan. Daar betaal je 15 euro in de maand voor.

Als zij het niet zou doen zouden we het onderling op stal met elkaar moeten regelen. Ik denk dat dit niet zo heel eenvoudig zou gaan. Dus dat iemand die dan tegen betaling je paard buiten komt zetten op zich wel een goed idee is (afhankelijk van het kostenplaatje...)

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 13:37

Bij ons op stal moet je het ook gewoon zelf doen.
Ik doe samen met nog 2 pensionklanten onze paarden (3 dus ) en dat regelen we vaak zo dat er altijd wel iemand is die ze naar buiten kan doen.
Nu scheelt het ook dat er eentje is met 2 bijrijdsters, ik het samen doe met m'n nichtje en die andere heeft ook een bijrijdster. Dus we zijn met genoeg mensen om het de hele week rond te krijgen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 15:26

Als je ook toezicht houdt, mag je hier best komen zitten op dagen dat er niemand thuis
Aan buiten en binnen zetten alleen heb ik dus niets. Ik wil ook graag toezicht houden.

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 15:57

Bij ons moet je het zelf doen, maar aangezien het een half uur fietsen voor mij is, en de eigenaar 2 eigen zaken heeft, dus niet echt tijd daarvoor heeft, wordt hij 's ochtends buiten gezet door stalgenoten en dan haal ik hem er zelf 's avonds af

Maar sommige mensen zullen er vast wel behoefte aan hebben.. dat weet ik wel zeker

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 19:37

Bij ons moet je het ook zelf doen.
Maar ik doe het ook liever zelf dus ik ga elke ochtend voor mn werk langs, ben ik wel bijnaeen uur aan kwijt, maar dan staan mn ventjes wel lekker de hele dag buiten..

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 22:01

Het liefst laat ik mijn paard het hele jaar door dag en nacht buiten staan, maar dat mag bij ons op stal helaas niet. In de winter moeten ze s'nacht op stal. Als ik dan ook moety gaan betalen voor het binnen en buiten zetten, ga ik op zoek naar andere stalling

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:36

Bij ons zet de boer ze zomers 's ochtends in de wei en moet je ze 's avonds zelf binnen zetten. In de winter als het nat is enzo mogen ze overdag niet op de wei (kleigrond) dus dan gaan ze in de paddock. In principe moet je dat onderling regelen maar nu heeft iemand van stal die geen werk heeft, dat aangeboden te doen. Ze zet ze binnen en buiten in shifts, omdat er te weinig paddocks zijn voor de hoeveelheid paarden. Dus 's ochtends een gedeelte 4 uur en 'smiddags. Als je hier aan mee wilt doen kost het 10 euro per maand. En 't scheelt een hoop geruzie.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 22:13

Bedankt voor alle reacties. Hopelijk zijn er nu mensen die dit gat in de markt zien... Misschien ga ik zelf deze dienst wel aanbieden als ik in de ochtenden vrij ben. (Pb?)

Ik heb nu geen paard meer, maar ik weet nog dat ik er graag iets voor over had gehad, vooral het buitenzetten was altijd een probleem.

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 07:40

bij ons op stal loopt er ook een meisje rond die de ele dag de paarden binnen en buiten loopt te doen dat kost buiten zetten 20 euro en binnenhalen ook 20 euro dus als je je paard door haar naar buiten laat zetten en naar binnen laat halen ben je 40 euro p/m kwijt in het weekend doet zij het niet alleen van ma t/m vrijdag ik vind het een hoop geld als ik eerlijk ben maar ik begrijp het wel dat ze dater voor vraagd het is een hoop werk namelijk

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 08:20

Niet voor iedere dag, meestal is het vrij simpel onderling te regelen, maar het zou wel lekker zijn om een achtervang te hebben als er iemand uit het schema op vakantie is ofzo. En voor die enkele keer zou ik daar dan best wat voor over hebben.

Mijn ervaring is echter dat mensen erg makkelijk gebruik van je maken ("Je bent er toch, dus dan kun je dat ook wel "even" doen), maar op het moment dat je er een bijdrage voor gaat vragen hoeft het ineens niet meer.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 09:39

Bij ons worden ze door ons om 12 uur buiten gezet en halen we ze zelf weer binnen. Het scheelt een hoop dat we maar twee paarden op stal hebben staan en dat ze aan huis staan.
Als het regent kun je snel een regendeken opgooien en heb je een dagje echt geen tijd, dan kun je zelf regelen dat ze toch buiten komen!