Goedemorgen allemaal ik heb een vraag,Sinds een maand heb ik een twee en halve jarige haflinger merrie .Zij heeft al die tyd op het land gestaan ook de wintermaanden bij de oude eigenaar, maar is daar niet goed gevoerd en heeft daar een ontwikkelings achterstand opgelopen.Niet met groeien want ze is nu al 148 maar met haar lijf toont echt nog als een jaarling.Smal kont nog omhoog ze is eigelijk een grote baby .Heb haar een maand op stal gehad en ben gelijdelijk gaan voeren moet zeggen komt mooi bij.Maar omdat er bij ons op stal normaal na 1 oktober niets meer op het land komt ,en alleen de voorziening voor jonge paarden een losgooi zand strook is.Heb ik besloten om haar naar een ander stuk land te brengen ook van de boer maar niet op het terein waar de stallen en bakken zijn.Samen met ons heerlijke ventje (kootje)schetlander ruintje van 82cm en een ruim 1/1/2 jarige merrie.
Mijn vraag is hoe is nu de kwalietyd van het gras? en moet ik gewoon bijvoeren dacht zelf aan een halve kilo brok en halve kilo muslie met zeewier en extra vitaminen per dag ook hebben we een baal hooi op het land gegooit .Het is de bedoeling dat ze de winter op het land door brengt wil haar nog tyd geven om veder te ontwikkelen.
Wie heeft ook jonge paarden op het land, en hoe doen jullie het dit is voor mijn de eerste keer dat een paard van mijn in de winter buiten door brengt daarom wil ik graag advies.