voerbal snack a ball

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

angelaxx

voerbal snack a ball

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 06:18

hoi ik had een vraagje ik wil graag voor mijn paard z'n snack a ball dat is z'n bal met een gat waar voer uit komt als ze er mee speelt,
maar overal waar ik kijk zijn de 40 euro ik vind dat best een hoop geld omdat ik niet weet of ze er wel mee speelt
weten jullie mischien waar ze goedkoper zijn of mischien weten jullie een ander alternatief ik hoor het graag want me paard verveeld zich altijd dood als ze in de winter wat vaker op stal staat

Kelloriejj

Re: voerbal snack a ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 06:23

ik las in de bit dat de paarden het wel leuk vinden, maar een ellende is om goede brokken te vinden en dat ding in elkaar te zetten enzo. Misschien moet je de bokt van september even zien te krijgen. Daar zijn allerlei speeltjes met elkaar vergeleken m.b.t voer

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 06:25

Als je die bal in een stal wil gebruiken dan is het nadeel dat ze vaak heel de stal aan het omspitten zijn omdat ze het gevallen brokje willen hebben. Ze maken zo'n bal ook wel van een limonade fles. Zou het zelf niet doen omdat het scherper is en als ze erop gaan staan blijft het niet heel. Ophangen is dan een optie maar ook dan kunnen ze het zo kapot bijten. Probeer eerst of hij wel met iets wil spelen Skippy bal b.v.

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 07:15

ja dat heb ik geprobeerd maar dat vind ze maar niks dus en ze is gek op eten haha dus ik dacht z'n bal is wel wat

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 07:18

Mijn paard heeft een jerrycan. Daar stop ik brokjes in en laat de dop eraf. Werkt precies het zelfde als de snackbal. Hij is er altijd heel druk mee. Hij haalt z'n stal er niet echt mee overhoop. Hij geeft een sckop tegen dat ding en vervolgens gaat hij overal snuffelen opzoek naar brokjes.
Helaas gaan ze niet zo lang mee. Na een maandje is de jerrycan meestal stuk. Maar dan neem ik gewoon een nieuwe.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 07:23

Ik heb er ook wel eens over gedacht om zo'n bal te kopen. Maar die van mij staat op zaagsel. Krijgt ze dan niet teveel zaagsel binnen? Heeft iemand daar ervaring mee?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 07:25

Ik gebruik de jerrycan ook wel eens in de paddock, in het zand dus. Hij weet altijd precies de brokjes uit het zand te vissen met z'n lippen. Heer voorzichtig doet hij dan zodat er geen zand aan het brokje zit.

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 07:30

een jerrycan dat is ook wel een idee maar als ze die kapot maken is dat dan niet scherm

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 07:54

nu hebben zo ook van die ballen in de dieren winkel maar die zijn kleiner zal dat ook kunnen

tjielp17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 08:42

hoi ik heb zo'n voerbal voor mijn 3 jarige is echt ideaal ze speelt ermee.en ze vind het super dat er wat uitkomt want een gewone bal vind ze niet leuk.Ik heb deze bal via internet bij een vrouwtje 2e hands gekocht hij was maar 2 keer gebruikt maar haar paard vond er niks aan ik heb er maar de helft van de normale prijs voor hoeven betalen.Je zou het gewoon eens moeten proberen via advertenties?ik doe in mijn voerbal pavobrok of sublibrok past er makkelijk in

blackygek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 08:53

hoihoi,
je moet gewoon een cola fles hebben met bix er in(maakt niet uit wat voor bix) de dop moet op de fles blijven maar je moet er gewoon gaten in prikken en dan moet je hem ophangen
misschien is dat wel een ideetjuh voor je pony/paardt
dan kunnen ze daar mee spelen en ben je ook geen 40 euri kwijd!!
xxxxx sharon

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 08:57

Hoi hoi,
Ik had voor mijn jonge tinker ook zón bal maar ik heb hem weggegeven.
reden:
Hij schopte er zo hard tegen dat de bal keihard tegen de muren (hardhout) kletterde en zijn buurman stijf van angst in zijn stal stond echt zielig dus.
Mijn paardje vond het dus wel helemaal te gek en had er veel plezier van.
Best jammer dus.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:00

kimmy1986x schreef:
een jerrycan dat is ook wel een idee maar als ze die kapot maken is dat dan niet scherm

Je hebt ze van verschillend materiaal. Ik heb een wat zachtere, buigzamere. Is wel sneller plat, maar is niet scherp. Als ie plat is, maar niet stuk kan je hem ook weer opblazen zodat hij weer bol is.

Een fles heb ik ook geprobeert, maar daar zette Anouar z'n tande zodat de fles plat was. Dat breekt dus wel en de randen zijn dan heel scherp.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:05

waarschuwing:
Geen fles gebruiken hoor, het plastic is dun en vlijmscherp....
Je paard haalt zijn tandvlees en gevoelige slijmvlies van zijn mond hieraan open.
Dus niet doen!

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:43

Ik heb ook zo'n bal gekocht voor me paardje toen hij op stal moest met boxrust en hij vond daar absoluut niks aan dus heb ik ook zo'n bal gekocht voor hem en hij vondt het super hij trapte die bal de hele box door en idd hij maakte een ardig zooitje van zijn box want ze snuffelen dat gevallen brokje echt wel op hoor ze zijn echt niet gek en idd hij ging ook erg ruw met de bal om stond er keihard met z'n voorbeen op te tikken om hem maar om te laten rollen.
Ik vond het echt een ideaal speeltje en heb hem nu nog maar ik gebruik hem nu niet meer, maar ik doe hem ook niet weg want het is altijd makkelijk om zoiets bij de hand te houden voor het geval dat..

sidneylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:01

Mijn pony is helemaal verliefd op zijn bal Het werkt echt heel goed hij is dan lekker een tijd bezig met brokken zoeken. Ik heb die bal voor 33 euro gekocht. Maar pas op er zijn ook paarden die ze super eng vinden zoals mijn paard die gaat echt helemaal in de hoek van de stal staan en komt er niet vandaan voor dat ding weg is Ik had ergens gelezen dat je ze bij de paardendrogist kunt huren om te kijken wat je paard er van vind, misschien een idee

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 10:30

ja dat heb ik gelezen voor 7,- geloof ik maar dat is z'n hele grote ton zeg maar meer iets voor in de wei
maar als ik it zo lees ga ik er denk ik ook maar 1 kopen

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:30

Ik heb er ook 1. Ik heb een heel 'saai' paard wat nergens mee wil spelen, maar de bal daar is ze weg van!
Ze zijn duur (40 euro), maar wel veilig en gaan lang mee. Mijn bal gaat straks zijn tweede winterseizoen in.

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:51

Ik heb zo'n bal bij de paardendrogist gehuurd ook om uit te proberen voor een week.
Het is idd een grote "bal' voor in de stal, maar mijn paard was er echt helemaal weg van.
Ik dacht dat het wel een tijdje zou duren voordat ze zou snappen waarvoor ie was en hoe ie werkte, nou nee, binnen 2 minuten was ze aan het rollen en eten met dat ding.
De stal stond er wel van op de kop, maar alles was beter dan stro eten.
Helaas vond mijn merrie het zo leuk dat ze 's nachts iedereen wakker hield met die bal door er steeds mee te spelen en em keihard rond te trappen.
Daarom heb ik hem na een weekje huren niet gekocht

Kehylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:55

Ik heb voor mijn paard ook zo'n voer bal. En dat vind hij heel leuk. Meerdere paarden bij ons op stal hebben een voerbal en allemaal zijn ze er dol op.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:05

Ik heb voor mijn paard ook zo'n voerbal. Best wel prijzig, maar zowel mijn vorige merrie als nu mijn ruin zijn er heel erg druk mee.
Hij weet gelijk als ik 's avonds deze voerbal heb gevuld.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:11

Citaat:
Bar schreef: Ik heb er ook wel eens over gedacht om zo'n bal te kopen. Maar die van mij staat op zaagsel. Krijgt ze dan niet teveel zaagsel binnen? Heeft iemand daar ervaring mee?

ik sta op vlas, voor mij dus dezelfde vraag?

RoughRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 15:11

Toen ik de bal kocht vroegen ze erbij of de pony of paard op zaagsel of vlas stond.. Omdat ze dat niet adviseerde. Zelf heb ik er geen ervaring mee.. Rebel staat op stro en die is heel slim!! Hij rolt de bal naar een hoek, maakt met zijn been een driehoek zonder stro, gooit met zijn neus de bal in die driehoek dus dan rolt de bal op het beton heen en weer en kan hij zo makkelijker eten!!! Daar heeft hij blijkbaar over nagedacht!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 15:13

Anouar weet ook precies hoe hij de jerrycan moet pakken zodat er brokjes uitrollen. Dan legt hij hem weer netjes op de grond en gaat de brokjes eten

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 15:19

ik heb zo'n grote groene speelbal(nouja bal...) was in de 40 euro meen ik en mijn paard krijgt elke dag haar eten erin! Zo vreet ze het niet in een keer op en is ze superlang bezig met alles eruit te krijgen. Echt ideaal! De voernijd is er ook door zo goed als over!